Gå til innhold
Arkivverket

[#34805] Fyrbøter på DS Sterling av Christiania i 1900.

Gjest Kjetil Rørtveit Arntzen
 Del

Recommended Posts

Jeg søker etter bror av min oldemor Hilda. Familien flyttet fra Haugesund til Sigerfjorden og vi finner familien i 1875 på Riderset i Sigerfjorden. Tredje bror av Hilda er Selmer Hansen født 1881 i Sigerfjorden i Sortland. Han er i 1900 fyrbøter på DS Sterling av Christiania. Jeg finner ingen adresse på han heller. Alle tre brødre forsvinner. Min oldemor fortalte at en av brødrene var dykker. Antagelivis Selmer! Finnes det register over dykkere før 1, verdenskrige, i 1 verdenskrig og i mellomkrigstiden? Hvor blir det av DS Sterling av Christiania senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Det hjelper deg jo ikke noe videre, men ifølge 1901 'England Census Record' er han også den 31. mars 1901 'Fireman' ombord på 'Sterling'. Er ugift.Name: Selmar HansenBirth: abt 1881 - Fs Norwegian, Norway Civil: VesselsResidence: 1901 - On Voyage from Christiania about 40 miles from English Coast, Durham, England.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Arne i svar nr 3. Jeg klarer ikke å søke frem til den informasjonen du gir i svar nr 2. Er han passasjer eller er han mannskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Jeg vet nok ikke noe mer om S/S 'Sterling' enn det som står om den på den siden du får opp ved å klikke på lenken (adressen) i innlegg #3. Den virker vel også for deg, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.