Gå til innhold
Arkivverket

[#34821] Anne Abrahamsdatter Holmen f 1751-1790 Hedrum


Gjest Inger Sofie Olberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Sofie Olberg

HeiHelt overveldet over all bistand.Jeg finleser nå bygdeboken for Stokke for evt å finne Marte Karine Halvorsdatter som er født ca 1778. Det kan nok ikke være den Maren som er nevnt over, da hun er for ung til å bli gift i 1796.mvh Inger Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen! Ta en ny titt på innlegg nr. 5 . Der fant jeg en Mari ( Ikke Marte Karine) Halvorsdatter i passe alder. Det kan godt være at hennes fornavn er feilskrevet. Hun passer godt i alder og har en bror Lars Halvorsen, i passe alder ( Se folketellingen 1801) ?Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Sofie Olberg

Hei GunnJa, det er det m alderen da. Min skal være født ca 1778 og hun du fant er født i 1887. Ellers passer brorens alder. I og med at hun gifter seg i 1796.mvh Inger Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Riktignok var det vel 1787 og ikke 1887 den damen var født, og så stor forskjell i aldersangivelse er det vel knapt på IGi?Jeg fant denne damen født i Slagen i passe alder: LenkeDet er også født en Marte Halvorsen på Stensvall i Hedrum, far Halvor Stensvall . f. 1774.I Brunlanes og i Ramnes er det også et par Marte Halvorsen i passe alder.Lykke til med letingen.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg glemte lenken til Marte Halvorsdatter f. 1774 på Stensvall i Hedrum:Lenke4 års alders variasjon er muligens aksektablet?Kan hende du vil finne noen flere opplysninger under Stensvold i Hedrumboka. Dessverre dekkes ikke dette årstallet i digitaliserte kilder under Hedrum, så der fant jeg ingen opplysninger om denne Marte.Damen i Brunlanes i rett alder har jeg heller ingen mulighet til å undersøke nærmere , dessverre.Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er vielsen til Halvor Olsen Stensvold i alle fall.LenkeMulig du kan få hjelp til å finne opplysninger om deres datter Marte Halvorsdatter f. 1774 av lokale slektforskere i Hedrum?Lykke til.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Hei;det ser ut som om Anne Abrahamsdatter fra Østre Seierstad nå er avskrevet. Jeg tror det er riktig. I min database har jeg identifisert henne med den Anne Abrahamsdatter som giftet seg i Hedrum 19. juli 1771 med Hans Olsen. Jeg har riktignok ikke bevis for det, men det passer med alder, geografi (de bodde på Seierstad) og det faktum at den eldste datteren bar samme navn som moren til Anne Abrahamsdatter fra Østre Seierstad.I og med at moren til Anne Abrahamsdatter Gjerla flyttet til Holmen under Holt, som nevnt i et tidligere innlegg, vurderer i alle fall jeg til at dette er rett spor. Men hvis fødselsåret skal være ca. 1751, bør vel lillesøsteren Anne Marie Abrahamsdatter vurderes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Skjelland

Helt enig med deg Kristian, men Anne Marie er fadder til Abraham i 1774.(innlegg 16)Jeg vet ikke om det var vanlig at mødrene var fadder til eget barn?Mvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Sofie Olberg

HeiTakk for svar. Jeg lånte bygdeboken for Hedrum, men var i tvil ang. Anne Abrahamsdatter på Seierstad Østre.mvh Inger Sofie Olberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Solveig (innlegg 35):Den opplysningen hadde jeg oversett. Det kunne nok forekomme at mødre var faddere, men i så fall ville det nok stått direkte i kirkeboka at det var snakk om moren. Så da vil jeg også tro at det er Anne (født 1743) som er rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Skjelland

Hei,Marte Karine Halvorsdatter f 1778; Kan det være hun vi finner her i familysearchLenke Marthe Catrine HalvorsdatterGender: F Birth/Christening: 26 Dec 1769 Vestre Moland, Aust-Agder, NorwayAldersforskjellen er hele 9 år og avstanden mellom Vestre Moland og Hedrum er lang. Tross det, til Hagnes har jeg inntrykk av at det kom folk fra mange forskjellige kanter av landet p.g.a. jernverket.Kanskje noen har anledning til å sjekke henne nærmere?Mvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Sofie Olberg

Hei SolveigLenken din virket ikke... Så ikke hvem som var foreldre eller dåp. Du må nok kopiere og merke , lim inn osvmvh Inger Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Skjelland

Prøver igjen LenkeHer kopiert:MARTHE CATRINE Female -------------------------------------------------------------------------------- Event(s): Birth: Christening: 26 DEC 1769 Vestre Moland, Aust-Agder, Norway Death: Burial: -------------------------------------------------------------------------------- Parents: Father: HALVOR AANONSEN Family Mother: SIGNE TOSTENSDR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.