Gå til innhold
Arkivverket

[#34838] Hvem var Siri Rasmusdtr. Barth´s foreldre?

Gjest Inger Tysland
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Tysland

Min t-t-t-t oldemor Siri Rasmusdtr. Barth døde ung. Hun var gift med Erich Christensen Trulle bosatt på Langestrand i Vestfold da hun døde i 1752. (Trulle-navnet stammer fra Trulle i Brunlanes - og ikke Trulle på Langestrand)Klarer ikke å finne hennes foreldre (eller hvor hun kom fra) Kjenner noen til hvem de er??Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Det var en Rasmus Barth boende på Herre i Bamble, Telemark på 1700-tallet. Det er jo avstandsmessig ikke langt fra Langestrand. Dessuten så var disse 'Barth' knyttet til Bolvik/Herre Verk som Hammersmeder. Jernverkslektene flyttet jo endel på seg og enkelte havnet sikkert også på Langestrand.En mulig bror av Siri kan jo være den Rasmus Barth som gifter seg i Bamble i 1785.Se diskusjonene her om Barth på Herre (søk på Barth i tema). Også her finner du noe om Barth'ene på Herre: LenkeMvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Tysland

Hei Terje,Takk for svar. Jeg har fulgt debatten om Barth med jevne mellomrom, og jeg tenkte også på at den Rasmus du nevner kunne være en bror, men jeg har ikke klart å finne den rette linken ennå. Problemet er jo at faren kanskje ikke brukte Barth-navnet da Siri var liten.Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.