Gå til innhold
Arkivverket

[#34847] Foreldre til Adolf Konrad Andersson Stokke, Vestfold


Gjest Johan Arthur Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan Arthur Hansen

Jeg søker etter foreldrene til Adolf Konrad Andersson Stokke i Vestfold f.13.11.1868 d.ca 1960 i USA. Han var gift med Akemine Helene Andersdtr.f.22.10.1863 i Skjelbrei, Stokke, VestfoldMvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Dette er kanskje en mulig kandidat: LenkeMen det eneste som stemmer helt er fornavn. Patronym for Adolf er Andersen, men er i tellinga oppgitt med Thoresen.Begge foreldrene er født i Stokke.Hanne Line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Takk skal du ha! Dette var jo en god kandidat selvom fødelsåret ikke stemte helt.Selv om det står Thoresen så het nå faren Anders, så det kan jo stemme.Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Håkestad

Hei!Du skriver Anderson. det er svensk eller hans etternavn i USA.Har du funnet han FT 1865.Hvis du har flere opplysninger burde det være mulig å finne ut av dette.Var han gift flere ganger?LenkeKjell,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Hei! og takk for svaret.Det at jeg skriver Andersson betyr ikke at han er svensk. Jeg skriver alltid -sson unntatt når man har passert 1900 og -sen navnene gjorde sitt inntog. De fleste jeg kjenner skriver -son eller -sson. Jeg er usikker på om at han var gift flere ganger, men jeg ser nå at han ikke var gift med Akemine, men de hadde et barn sammen. Akemine ble gm.Karl C. Johannesson.f.1862Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Håkestad

Så var han gift første gang LenkeHvis du mener dette er riktig person kan vi gå videre.Hvis du har data fra folketellingen 1865 og når tid han emigrerte hadde det vært fint.Kjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Er ikke helt sikker på at dette er riktig person da den jeg fikk oppgitt var født.13.11.1868 Stokke i Vestfold. og var kun 16 år da han fikk datteren Alma 8.7.1884. Hun tok etternavnet Johansen/Johannesen etter stefaren Karl.C Johannesen. Iflg. familien dro Adolf Konrad til USA da han fikk datteren p.g.a hans unge år. (Dette er ikke min familie, men jeg hjelper en venn med dette) Opplysningene kommer fra hennes familie.Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Håkestad

Hei igjen.Jeg ble avbrutt i går kveld. Det ble en litt uheldig start på grunn av denne navnelikheten som var litt forvirrende.Den Adolf Konrad f. 1868, som du søker faller utenfor de folketellinger som kunne være til nytte. Det var naturlig for meg å sjekke litt i Sandar / Sandefjord da jeg har disse kirkebøkene.Det som må gjøres er å sjekke om far og datter er innført i kirkebøkene for Stokke. Hvis de ikke er det, kan det bli en vanskelig sak å løse.Så får vi håpe at en eller annen kan sjekke dette for deg. Ellers vil vel en henvendelse til Statsarkivet i Kongsberg være en mulighet.Kjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Da fant du kansje dette og (?) på FSSpouse: CAROLINE ANDREASDR 'Family' Marriage: 01 FEB 1867 Stokke, Vestfoldnoe klippet. Hilsen Egil S. ( og God Jul )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kjell Håkestad

Julenissen var her.Viet 1. feb. 1867 i Stokke, ungkar sersjant Anton Andersen 31 år, Ragnildrød ( far Anders Olsen ) og pige Caroline Andreasd. Døvle 26 år, bor i Laurvik, ( far Andreas Nilsen ) Forlovere Hans Andreassen Døvle og Ole Andersen Ragnildrød.Deres sønn Adolf Konrad født 13 aug. og døpt 6. sept. 1868.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60720&gardpostnr=550&personpostnr=3134#nedre>LenkeAlma Mathilde f. 08.07 – 1884 og døpt 20.07 – 1884, som uekte barn av tj.pike Akemine Andersd. og ungkar Adolf Konrad Antonsen f. 1868.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.