Gå til innhold
Arkivverket

[#35364] Nils Gundersen Bjørset i Bolsøy f.ca 1614 opprinnelig fra Sildnes i Eide?

Gjest Torkild Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torkild Knudsen

En av mine tipper er Gunder Nilsen Nygårdsvold i Fræna. Ved leting etter mulige foreldre kom jeg over Nils Gundersen Bjørset i Bolsøy f.ca 1614. Det jeg no lurer på, er om dette kan være en sønn av Gunder Larsen Sildnes i Eide.Det er skifte etter Nils Gundersen på slutten av 1600 tallet (jeg har ikke årstallet for hånden) som følger:Skifte etter Nils Gundersen Bjørset. Enkens navn er Bergithe Olsdatter.Barn: 1)Ole Nilsen 2)Peder Nilsen 3)Gunder Nilsen (den senere Gunder Nilsen Nygårdsvold?) 4)Anders Nilsen 5)Nils Nilsen 6)Tale Nilsdatter 6)Eli Nilsdatter 7)Bergithe Nilsdatter 8)Anne Nilsdatter 9)Regine Nilsdatter.Formynder Lars Kaspersen Mek. Kanskje dette er Lars Kaspersen Visnes, som det er skifte etter 1686? Jeg vil anta at Lars er eldste sønn av Kasper Gundersen Lindset( en annen av mine tipper), som igjen er barn av Gunder Larsen Sildnes?Er det noen som har noen synspunkter på dette? mvh Torkild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.