Gå til innhold
Arkivverket

[#35439] Jacob Olson Hævrøen f. 9. april 1867 til USA i 1888

Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Jeg har ved en rekke anledninger prøvet å finne ut noe om Jacob Olsen Hævrøen uten at jeg har kommet nærmere en løsning. LenkeJeg ser at dere er så kjempedyktige med å finne de aller fleste som drog til Amerika, men etter årevis med søken har jeg ikke kommet noe nærmere en løsning for Jacob. Denne Jacob var bror til min morfar og jeg har hørt at han døde i ung alder, men hvor ung han var vet jeg ikke og heller ikke om han hadde familie. Jeg har nettopp fått hjelp til å finne en annen slektning, som jeg fikk opplyst ikke hadde barn, men nå viser søking på nettet at denne var gift og hadde barn.Jeg håper at noen kan finne den Jacob som jeg søker. Faren hans var Ole Jacobsen Hævrøen. jeg vet ikke hvilket navn Jacob tok da han kom til Amerika. Det er muligheter for at han bosatte seg i Mower Co og i byen Adams i Minnesota, men dette er bare antydning.Jeg håper at noen av dere i dette nye året kan finne den jeg søker? Kanskje ligger løsningen nærmere enn vi tror. Håper på en snarlig løsning av denne gåten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Beklager det var ikke med Jacob han reiste, men med otto og Elling. Otto hadde vert borte en gang tidlegere og tok denne gangen med seg broren Elling og fetteren Jacob Lenke Elling bodde først i Minnesota og siden så flyttet han til Tacoma eller Seattle, mens Otto ble igjen i Adams i MN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg vet at bror til Jacob, Hans Olai Olson f. 1882 -1959, ble boende i Adams i Minnesota resten av sitt liv. Så jeg antar at Jacob, har kanskje bodd der han også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Gjest Terje Aarland

Denne karen var fra samme sted som den Jacob jeg leter etter Lenke Han tok etternavnet Harris. Kanskje det var problematisk å bruke Havroy i USA. Det er mulig at den Jacob som jeg søker også har brukt dette etternavnet? Må la alle muligheter stå åpne.Håper å komme nærmere en løsning nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.