Gå til innhold
Arkivverket

[#35440] Etterkommere til eidsvollinger

Gjest Carl-Otto Seljelid
 Del

Recommended Posts

Gjest Carl-Otto Seljelid

Hei og godt nytt år alle sammen!Jeg har ved flere anledninger brukt dette forum for spørsmål og har fått god respons tilbake. Så jeg prøver igjen med nye forespørsler om hjelp.Foreldrene Gudbrand Andersen(f 24/11-1827) og Karen Johnsdatter(f ca 1821) får 7 barn; Johan, Caroline, Christian,Mina, Marie, Karl og Emma. I FT 1865 Eidsvoll finner jeg alle.FT 1900 viser at Johan og Karl er hjemme på gården, Bråten Østre. Caroline og Christian er begge gift i Oslo. Carolines famile videre er kjent fra Oslo og sener i Eidsvoll, Christian(f 17/2-1854, Eidsvoll) er gift med Pauline(f 1857, Østre Bærum) og de har 6 barn; Hilda(f 1882), Mathilde(f 1883), Fredrikke(f 1885), Signe(f 1887), Gustav(f 1889) og Barbra(f 1891). Fødselsår iflg FT 1900 Oslo. Her er videre slekt ukjent.Mina(f 13/11 1856) er i Eidsvoll FT 1875 som MT med Kristiania som bopel. I FT 1900 er hun muligens gift?? Mange Mina født ca 1856. Jeg vet ikke hvem.Videre, Marie(f 4/7-1859) er i Eidsvoll FT 1875 som 'tyende' på Hauge gård under Hans Olsens gård Ålborgseter. Hun er vel også gift i FT 1900, og igjen mange med samme fornavn, født ca 1859. Kanskje hun også er gift, jeg vet ikke.Sønnene Johan(f 9/4-1850) og Karl(f 25/12-1862) er begge på gården Bråten, Østre ved FT 1900 Eidsvoll. Men etter den tid er alt ukjent. Blei de gift og evt hvor. Eller fortsatte de på gården til de døde, uten ekteskap? Hvor ble de av?Kan jeg be om fornyet hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Lunde

Kone Karen Jonsdatter, Bråten, døde 03.11.1905. Dødsfallet anmeldt 06.11. Hun var oppgitt å være født antakelig 1818. Ektefelle: Gulbrand Andersen Braaten. Arvinger: sønnene Johan Gulbrandsen på Bråten, Kristian Gulbrandsen i Oslo, Karl Gulbrandsen på Bråten, døtrene Karoline g m. maskinist Andresen i Oslo, Mina, enke og bosatt i Porsgrunn, og Marie, g. m. Theodor Madsen i U. S. A. Alle myndige.Mina 1900: [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1900&knr=0805&kenr=015b&bnr=0035&lnr=01>LenkeKaroline 1900: LenkeKristian 1900:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carl-Otto Seljelid

Hei Trond, og godt nytt år. Takker for din hjelp nok en gang. Her kom du med en god del informasjon det vil være mulig å gå videre med. Mye av interesse. Takk igjen!Carlo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.