Gå til innhold
Arkivverket

[#35454] Mikkel Gudbrandsen fra ØYER


Gjest Jostein Riseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Jostein Riseth

Jeg søker opplysninger om Mikkel Gudbrandsen f.1777 i Øyer. To av hans sønner, Gudbrand f.1812 og Johannes f.1822 ble gift i Gutvik i Leka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg finner ingen Mikkel f. 1777 i Øyer. Men jeg finner Michel dpt. 23/5 1773 - Gulbrand og Giertrue Wiger og Michel dpt. 3/5 1781 - Gulbrand og Lisbeth Brække. K: Arkivnett Oppland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Fødselsåret for Mikkel Gundersen er noe usikkert. Det kan godt være 1773. Men det som hadde vært av interesse er eventuelt tidspunkt for inngåelse av ekteskap og med hvem, og fødselsdata for barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Hanssen

Hei Jostein.Det stemmer nok med Michel født i 1781. Hans foreldre het Lisbeth Mickelsdatter Wedum f. 1739 d. 25.03.1826 og Gulbrand Michelsen Brekke f. 1741 d. 1803. Michel ble gift 24.4.1803 med Anne Johannesdatter Gilleboe, f. 3.9.1780 d. 19.11.1861. De var bosatt på Strøm i Øyer. De hadde barna Elisabet Michelsdatter f. 26.12.1804 gm Johannes Eriksen. Siri (Sigrie) Michelsdatter f. 6.1.1804 (min tipptippoldemor)gift med Salamon Johannessen, Ingeborg Michelsdatter f. 29.1.1810, Gulbrand Michelsen, f. 7.12.1812 gm Karen Andreasdatter, Anne Michelsdatter f. 22.11.1816, Johannes Michelsen, f. 12.12.1820 gm Elen Ingebrigtsdatter.Hilsen Hanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei Hanne !Godt nytt år !!Mange takk for god informasjon. Håper jeg kan 'benytte' deg også senere når det gjelder folk av Gutvik-slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Hanssen

Det går fint ja, Jostein. Har endel på mi slekt iallefall, å litt på sidegreinene. Godt nytt år til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei Hanne.Det er kanskje like greit å ta noen spørsmål over e-mail. Min er; josteinriseth@hotmail.com Så hvis du kunne sende meg din , volle det vært fint.Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.