Gå til innhold
Arkivverket

[#35464] Ulrich Bøhme, fadder i Larvik 1780.


Gjest Carl Müller
 Del

Recommended Posts

Gjest Carl Müller

I mars 1780 er Ulrich Bøhme en av fadderne for Anders, sønn av Anders Sørensen Gogstad og Karen Christophersdatter. Jeg finner ham ikke i folketellingen i 1801 og han kan selvfølgelig være død før det. Det kan passe at han er bror av Fredrik Christian Otto Bøhme, født i Larvik ca 1743 og dermed sønn av Ulrich Frederik Bøhme (ca 1707-ca. 1754) i Larvik og hustru Johanne Bøckman (1709-1755). Men jeg vet det ikke. Er det noen der ute som kan hjelpe til å plassere fadderen Ulrich Bøhme, evt. med ektefelle og barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har heller ikke funnet denne Ulrich Bøhme i 1801 tellingen i Norge. Har søkt på forskjellige varianter av både for og etternavn.Lurer på om han kan være død f. 1801, i så fall finner jeg ikke skifte etter han i Larvik.En mulighet er at han har flyttet utenlands.I 1801 tellingen finner jeg vel far og brødre? LenkeDisse er vel nevnt i skiftet som Ketil har vist til.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Det er nok bror og nevøer/nieser av Ulrik E. Bøhme Gunn har funnet i FT-1801 (deres far, U. F. Bøhme døde i 1754).Her er dåpen til Ulrich Edler Bøhme:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Og her er flere av barna til U.F. Bøhme og Johanne Bøckmann:Friderich Christian Otto, f. 1741: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=100285702272&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeFriderich Christian Otto, f. 1743: LenkeJørgen Abraham, f. 1744: LenkeHelene Cathrine Elizabeth, f. 1746: LenkeSophia Amalia, f. 1747:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Takk for disse opplysningene , Ketil! Siden denne karen dreier seg om en fadder ved min anes dåp, er dette av stor interesse også for meg.Har fortsatt ikke greid å finne Ulrich i 1801, men det er mulig han kan være registrert under et annet etternavn enn Bøhme, om han da ikke er avgått ved døden tidligere?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carl Müller

Takk til Ketil og Gunn for fin informasjonen. I innlegg (8) refererer Ketil til lenker til opplysninger fra Familysearch. Jeg har kontrollert alle de 5 barnas dåpsdata som Familysearch angir mot min fiche av kirkebok Tønsberg mini 1 og jeg kan bekrefte at alle data stemmer, men at Jørgen Abraham Bøhme ble hjemmedøpt 23.09.1744 (som vel da er hans fødselsdag) og dåpen ble bekreftet i kirken (Vor Frue) 26.09.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.