Gå til innhold
Arkivverket

[#35465] Bygdebøker fra Østre Gausdal? Fødsel 1883.


Gjest Nina Stenvall
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Stenvall

Jeg er interessert i familien som i 1900 bor på Evenstad i Østre Gausdal. Det ser ut som alle barna emigrerte, også sønnen Iver som jeg følger. Det står at han er født i 1884, men jeg tror fødselsdatoen er 1. mars 1883. Forøvrig kan jeg ikke finne gården i 1865. Finner mange Evenstad-gårder, men ikke i Oppland. Skulle gjerne hatt navnet på Ivers far. Ser at moren er enke i 1900. Hilsen Nina Stenvall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Johnsrud

HeiI kirkebok for Østre Gausdal (MINI 4, side 95, nr. 4) som du finner her i Digitalarkivet under linken 'Skanna kyrkjebøker' øverst på siden finnes Iver Evensen som konfirmert 9. april 1899. Her står det at han er født 1. mars og døpt 30. mars 1884.Mvh Hanne Rælingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Stenvall

Hei Hanne og takk for svar!Så langt tenkte jeg ikke at jeg kunne se hvilke kirkebøker som var lagt ut, så takk for påminnelsen! Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Olav Skaug

Ifølge mine registreringer så var Ingeborg Kristensdtr f.1844 datter av Kristen Eriksen f.1808 d.22.08.1896 i Blihovdhagen og Gunhild Hansdtr f.02.10.1814 i Holte-Eie d. før 1896. Evenstad var vel en husmannsplass og er forlengst fraflyttet, jeg tror det er denne plassen som også er kalt Kjærstad. Den ligger langs vegen mot Skeikampen nord for Svingvoll i Gausdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.