Gå til innhold
Arkivverket

[#35466] Maren Pedersdt. f. 1746 og Jakob Buklev, Hallguttu i Horg


Gjest Terje Vaagan
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Vaagan

Hei. To av mine forfedre er Maren Pedersdt f. 1746 g.m. Jakob Olsen Buklev f. 1744. Ekteparet bodde i Buklevshallguttu i Horg, Sør-Trøndelag.Er det noen som vet hvor denne Maren Pedersdt. kom fra ? Trolig kom hun fra Hovin / Hølonda-området.Vet hun var født ca 1746, men kan ikke finne hennes fødested eller hennes foreldre.Alle opplysninger mottas med takk.Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gyrid Jørgensen

Dette er mine aner også, men har akkurat begynt på denne grenen, og har derfor ikke kommet lenger selv.Ble litt nysgjerrig på hvorfor du du tror Maren trolig er fra Hovin/Hølonda område?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Vaagan

Hei. Kan ikke være 100% sikker på at hun er fra dette området,men ser at folket i dette området ikke har dratt så veldig langt for å finne seg ektefelle. Buklev-hallguttu ligger i en litt avsides dal i Horg, med Hovin og Hølonda på hver sin side.Andre aktuelle steder kan være Meldal og ned mot Orkdal.Hennes ektefelle var vel fra denne husmannsplassen også, tror neppe han reiste så veldig langt for å finne denne Maren.Finner du ut noe om Maren, er jeg selvfølgelig interessert i dette !Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.