Gå til innhold
Arkivverket

[#35467] Skiftet etter Ingeborg Pedersdtr. Lønning, Stord. Føyen 1695-1699.


Gjest Helge Bjørgen
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Bjørgen

Jeg har tidligere fått oppgitt arvingene i skiftet i 1718 etter Erich Pedersen Lønning, Stord. Da jeg lurer på om Ingeborg Pedersdtr er søster til Erich, er jeg interessert i hva som står i dette skiftet også:Ingeborg Pedersdtr Løning. Føyen 1695-1699, protokoll A.2.b, side 537Står det noe om alderen til Ingeborg og arvingene?Så ville det være av interesse å vite hvilke opplysninger som står i dette skiftet:Kristen Ibsen Løning. Føyen 1693-1695, protokoll A.2.a, side 226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skiftet etter Ingeborg Pedersdtr er datert 29. juli 1698 og nemner enkemann Helge Jonsen og barn Jon H., gift, Peder H., gift, Kari Helgesdtr, 24.Skiftet etter Kristen Ibsen, død 5. september, og Magdalene Knudsdtr, 'død for 3 uger siden', er datert 9. september 1695, og nevner sønnen Christen Christensen, 7 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Bjørgen

Takk for raskt svar. Da Ingeborg og mannen hadde barn er nok ikke Ingeborg søster til Erich Pedersen Lønning, for da skulle Ingeborgs barn vært blandt Erichs arvinger. Men skiftene gir nye brikker i Stord-puslespillet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.