Gå til innhold
Arkivverket

[#35494] Tema som bør fjernes!


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Advarsel! Utveksling av info om nålevende personer bør ikke legges legges ut på forumet. 34460 bør fjernes.Mvh Arnfrid Mæland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei!Hva var navnet på temaet som ble fjernet? Det stod kun temanr. Fint å vite det for å skjønne hvorfor det ble fjernet. For det er en sjanse for at jeg leste i det temaet.Ellers er det fint at man reagerer strengt på utveksling av info om nålevende personer. Jeg selv er nøye med slik info.Mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Det var starte av Mette Fagerlie Nielsen og omhandlet slekt i Lindås. Det var ikke hennes innledende tema som var galt, men svaret fra en jeg ikke husker navnet på. Se forøvrig 35506.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei!Arnfrid M., takk for svar!Det som ble startet av Mette F. N. hadde nr. 33859. Mens det temaet som ble bedt av deg om å bli fjernet, hadde nr. 34460 (se innlegg nr. 1 i dette temaet). Så jeg skjønner ikke helt. Er det snakk om to forskjellige temaer som er blitt fjernet?Mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Er det ikke slik at Arnfrid M har laget et nytt tema for å få det omtalte tema 33859 fjernet.Synes at den første delen av temaet burde kunne få stå. Så kunne temaforfatteren få lov til å legge inn sin e-postadr hvis noen hadde opplysninger om personer som lever for nær vår tid. Det hadde i alle fall vært mindre brutalt. Bare et velmenende forslag fra IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Tema 33859 er aldri blitt bedt fjerna og er heller ikkje fjerna. Derimot er 34460, av same forfattar blitt fjerna. Eg er i og for seg samd med Inger i at sjølve spørsmålet kunne fått lov å stå. Men samstundes er spørsmålet ei oppfordring til regelbrot fordi det ber om opplysningar om levande personar. Dette abolutt ikkje sagt som nokon anklage mot forfattaren. Men slik me ser det bør den type spørsmål ikkje førekoma hos oss. Ein grunn til det er at me ikkje er i stand til å vakta foraa 24 timar i døgeret og det ville fort koma til å så informasjon ute me korkje vil eller har lov å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Jeg var noe uheldig med å si at temanr. 33859 var blitt fjernet helt. Mente å si at noen innlegg i det temanr. var blitt fjernet. Jeg forstår at noen innlegg måtte fjernes. For sikkerhets skyld: Jeg er ikke forfatteren hvor innlegg/tema måtte fjernes.Kunne det vært en ide at hver gang et tema må fjernes, så ble det nevnt temanavn og ikke bare temanr.? Så jeg og andre holder oversikten på om det er vårt(mitt) temanr. eller ikke.Håper for alle at man blir flinkere til å huske at info om nålevende personer ikke skal utveksles. Men hvis man ønsker sterkt info om nålevende personer (helst slektninger), så kan man gjøre som Inger E. foreslår: å legge ut emailadressen. Da bør man også presisere at pga. personvern så gjør man det slik. Så kan man sende mail til forfatteren av temaet hvis man har opplysninger. Men samtidig så blir det ikke vanlig debatt-start og slutt ganske kort.Mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg ser at jeg kan ha startet en debatt med utgangspunkt i et spesielt innlegg og forfatter. Det var ikke intensjonen. Vi er nok flere som har laget innlegg der det etterhvert har kommet opplysninger som rammes av personvernet. Selv er jeg f eks usikker når jeg ber om skifteopplysninger på 1900-tallet. Jeg oppfordrer Jan og Yngve til å be oss om å legge inn e-postadressene våre, i de tilfellene vi er usikre på om vi kan komme i skade for å rammes av personvernet, - og så evt slette dette temaet.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Alle som legger inn innlegg må oppgi epostadresse. Disse epostadressene er synlige for oss, men ikke for brukerne.Når vi fjerner et innlegg eller et tema vil vi normalt sende beskjed til den som lagt inn det vi reagerer på, og der fortelle hvorfor vi har fjernet innlegget.For øvrig har vi jo forbeholdt oss umiddelbart å kunne fjerne det vi mener er i strid med kjørereglene våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.