Gå til innhold
Arkivverket

[#35499] Lars Jansen (Bergheim)

Gjest Trond Olav Flo
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Olav Flo

Min oldemors bror Lars Jansen f.17 jan 1859 på Bergheim i Breim, fikk borgerbrev i Bergen 26 april 1881. Han giftet seg 17 jun 1883 i Bergen med Bertine Jonassen, og de fikk sønnen Johan Kristofer Jansen f. 19 sep 1884. Etter det finner jeg ingen flere opplysninger om familien. Noen som vet noe mer om deres skjebne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Olav Flo

Oldemor var Larss yngste søster Ingeborg, som ble gift til Larsbruket i Sandal.Hennes datter Kristi var min farmor, men hun døde i 1945 så jeg fikk aldri møtt henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Trond Flo: Jeg har notert at Ingeborg døde allerede i 1931 på Larsbruket. Du sier 1945. Hva er riktig? Jeg ser at hun har aner bl.a. fra Støyva hvor min mormor kom fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Olav Flo

Oldemor Ingeborg Bergheim Sanda døde i 1931 av kreft, mens farmor Kristi Sandal Flo døde i 1945.Kjenner til slektskap til Støyva, men hvordan er vi beslektet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Ingeborg og min mormor, Gyda Davidsdtr Støve var såvidt jeg kan se 3-menninger, 4 menninger og 5-menninger avhengig av grener bakover i tid, med nærmeste felles ane Rasmus D. Støve og Eli Katrine Sætre. Ta gjerne kontakt. E-post finns på min hjemmeside http://itbase.no/kvien hvor du er velkommen til ta en titt etter felles slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.