Gå til innhold
Arkivverket

[#35532] Släkt och Hävd

Gjest Stein Ole Kjær
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein Ole Kjær

Noen som vet om dette tidsskriftet finnes på noe norsk bibliotek eller arkiv. Evt. er det noen som har abonnert på dette. Er interessert i 'Släkten Weibul' som stod i tidsskriftet i 1963/64.Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Riksarkivet (Oslo) og Norsk slektshistorisk forening (Ullevålsveien 1 i Oslo) har serien, NSF har den helt komplett, mens Riksarkivet muligens mangler de første bindene. UB Oslo har den også komplett (ihvertfall komplett til ut på 1990-tallet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olle Elm

Vill bara göra läsarna uppmärksamma på att det finns en register-CD till Släkt och Hävd 1950-1999 där man ganska enkelt kan hitta eftersökta namn/släkter. När jag gör ett sök och ser vad som står om 1963/64 finner jag följande: Weibull släkten, Nyförvärv till samlingarna. sid 62. (det bör alltså vara en recension av en bok/skrift) För 62/63 finns några notiser för släktföreningsnytt, men alltså inga artiklar.Det går att skriva till Genealogiska föreningen i Stockholm och efterfråga innehåll http://www.genealogi.net/ Möjligen blir det viss kopieringsavgift, men troligen inga stora pengar.Här kommer ett par skrifter som kan vara av intresse:författare: Weibull, Bengt W., 1920- titel: Släkten Weibull. förlag/år: Malmö, 1963 omfång: 48 s.författare: Weibull, Carl Gustaf, 1881-1962 titel: Släkten Weibull : Geneologiska och biografiska anteckningar förlag/år: Lund : Berlings, 1911 omfång: 100 s. anmärkning: Tr. i 125 ex.Vänligen, Olle Elm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Ole Kjær

Takk Olle, har bestilt en kopi av Weibull, Carl Gustaf, 1881-1962l: Släkten Weibul. Men siden jeg først har en svenske her; hvor skal jeg henvende meg for å få svar på spørsmål om Kristianstad. I et skifte/bouppteckning i forbindelse med årelang leting i Ystad har jeg nå fått opplysninger om 'Uthi Christianstad I Sall. Peder Ringens gård som arfeparts, før også summen......'Jeg skulle gjerne hatt kontakt med noen som er kjent i Kristianstad på 1600-tallet.Steinsteinole at broadpark.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.