Gå til innhold
Arkivverket

[#35576] Uranienborg menighet, Oslo

Gjest Eva Carolusson
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Carolusson

Etterlyser: Knut Johansen født 3.01.1915, Oslo. Konfirmert 11.05.1930 i Uranienborg menighet, Oslo.Far: Hans Martin Johansen. Når og hvor er Hans Martin født? Mor ?, hennes navn og født og hvor.Håper en el.annen kan hjelpe meg med dette. På forhånd takk. Mvh. Eva Carolusson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Siden du ikke kjenner navnet på moren, har du tydeligvis ikke undersøkt kirkeboka for dåpen. Det vil med andre ord være første bud for eventuelle hjelpere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Carolusson

Hensikten med spørsmålet mitt er jeg har ingen mulighet til å se i evnt. dåpsbok,vet ikke hvilken menigheten Knut er døpt, kun konfirmasjon, altså Uranienborg menighet. Håper en el. annen har tilgang til kirkebok fra 1930 ved nevnte menighet. Mvh Eva Carolusson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Det var nettopp det jeg ville avklare!Av Riksarkivets oversikt over mikrofilmede kirkebøker [url="http://www.riksarkivet.no/arkivverket/kilder/medier/mikrofilm/mikrokort/kb-oslo.html#Uranienborg>Lenke kan det se ut til at du ikke akkurat har hellet med deg. Konfirmasjonslistene går ikke så langt fram som til 1930, mens dåpslistene ender i 1907. Riktignok finnes et senere fødselsregister, men det starter uheldigvis i 1916!Løsningen kan være å henvende seg til Uranienborg menighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Carolusson

Tusen takk for tipsene, skal prøve det du nevner. Problemet er vel at alle kirkebøker ikke er frigitt. Var så heldig å ' finne' Knut når han gifter seg i Halden i 1938, der var det informasjon om farens navn og hvilken menighet han var konfirmert i. Mvh Eva Carolusson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.