Gå til innhold
Arkivverket

[#35584] Søker søstrene til Lensmann Nils Gunnersen Auli og Iver Eriksen Nedre Øyen

Gjest Rolf K. Lindstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf K. Lindstad

I bygdebok for S-Odal (II, Ullern og Oppstad s. 284) av Nils P. Vigeland publisert 1961 står det:at Lensmann Nils Gunnersen Auli (1664 - 1735) var svoger til Iver Eriksen Øyen (1667 - 1737) ..Er det noen som vet hvordan ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole E. Yttri

De to nevnte var gift med hver sin søster fra Øvre Sæter. Marthe Henningsdatter var gift med Iver Øyen, og Ingri Henningsdatter var gift med Nils Auli. De to søstrene hadde mange yngre søsken, og var døtre av Henning Sørensen Sæter, opprinnelig fra Sand, og hans kone Ingrid Tostensdatter fra Svenneby.Min kilde er bygdebøkene for Sør- og Nord-Odal, der det står mye om disse familiene.Det er Iver og Marthe som er mine aner.Med vennlig hilsenOle E. Yttri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf K. Lindstad

Ja visst ja.., av og til kan man rote seg litt bort i høystakken... I alle fall når man spør etter søstrene og ikke konene i tittelfeltet!Iver og Marthe er også mine aner, og da gjennom Anne Iversdatter Øyen gift med Per Eriksen Sø-Disen. Takk skal du ha Ole!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.