Gå til innhold
Arkivverket

[#35611] Paul/Povel Mathiesen, Ullensaker.

Gjest Thore Eilertsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Thore Eilertsen

Min 3-tipp, Paul Mathiesen, f. ca. 1788 i Ullensaker iflg, Fam.Search. Gift 30.okt. 1808 med Mari Amundsdatter Randby. Hvem er hans foreldre ? Finner en P.M. i tjeneste på Hovin i 1801, 18 år, men usikker om det er rette Paul. Noen forslag, hint ? Thore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei. Jeg har lest gjennom Ullensaker Bygdebok bind ll og lll. Finner Mari Amundsdatter f 1789 Ramby far Amund Gutormsen trøgstad, kjøper Ramdby selger Ramdy og kjøper Ihle.Finner ikke Paul på Stanger.Fant denne i 1801 tellingenLenkeFinner ikke noen Paul under Nede Sundby, men det står ikke noe om tjenestefolket i bygdeboka.Kanskje noen kan sjekke kirkebøkene for Ullensaker. det er noen på DIStreff som har Mari sin familie.Lykke til videre.Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thore Eilertsen

Takk for raske svar! Egentlig kan det vel være hvem som helst av de tre dere nevner, men hvem ? Det er det store spørsmålet. Jeg har funnet Paul g. m. Mari Amundsdatter 30.okt. 1808 i Ullensaker der forloverne var Knud Thoresen, Kjos og Thore Nielsen. Paul og Mari hadde minst 6 barn: Gulbrand P. Kiaas, 1815. Andreas Kiaas, 1821. Martin P. 1828. Marthe P. Sandeie, 1812. Hans P. Kiaas f. 1808, i 1865 bosatt Hynne der også moren bor som enke og legdslem.Thore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Brumer Bratvold

Jeg har lett i kirkebøkene, men finner han ikke født i Ullensaker mellom 1786 og 1790 i hvert fall.Mora til Mari Amundsdtr Randby flyttet til Egner Søndre, Negarn, i 1797. Hun var da enke. De yngste barna flyttet med, ikke Mari.Hvor ble barna til Paul og Mari født?Mvh Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thore Eilertsen

Etter det jeg har funnet i Fam.Search ble de født på Kiaas/Kjos i Ullensaker, men det er noe usikkert. Den sønnen som er min forfar, Andreas, flyttet til Fredrikshald og tok navnet Hovin. Mvh Thore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Brumer Bratvold

Jeg fant alle, unntatt Gulbrand. Har lett både i klokkerbok og kirkebok...Barna er født på Sandseie og Kjoseie, og under disse gårdene var det husmannsplasser som het Hynne, så jeg regner med at de bodde på samme plass hele tiden.Hadde vært morsomt å se linjen fra Andreas til deg. Siden jeg er i slekt med Mari Amundsdtr Randby, er vel vi også i slekt, -langt, langt ute. Her er e-mailadressen min: ru-bratv@online.noMvh Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.