Gå til innhold
Arkivverket

[#35621] Rasmus Eriks. Rygg 'skoleholder i Røgen', 1757

Gjest Stian Sunde
 Del

Recommended Posts

Gjest Stian Sunde

Røyken , Buskerud, antar eg.Han er bror til tipptipp..xxxx oldemora mi. Han kjøpte gard til henne og mannen i 1757,av tremenningen sin Tor Øysteinson som budde på Kongsberg, garden låg i Oppstryn(dette er Rygg i Oppstryn(Erdal), ikkje i Gloppen).Eg lurer på om nokon veit noko om denne personen, eventuelt virke og etterkomar. Kan ikkje finne han verken levande eller daud i kjelder tilgjenglege på nettet. Han har i alle fall vore lærar I Røyken akkurat i 1757.Lurer og på om om det fins noko arkiv kjelder særleg for sølvgruvene i Kongsberg ?, då eg har fått føre meg at eg skal prøve å finne ut kor dei enda dei eg veit flytte ut herfrå garden og bygda å slutten av 1600 talet. Ein må vel nesten anta at dei søkte jobb i gruvene, ein ser og at eindel har reist til Røros, sikkert av same grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Det kan være at Rasmus Eriksen Rygg kom fra Røros, se tema 14897 (får av en eller annen grunn ikke lagt inn lenke dit akkurat nå).Det var flere fra Rygg og Stryn forøvrig som kom til Røros på sl. av 1600- og beg. av 1700-årene. Noen har nok senere dratt videre til Kongsberg.Det finnes et stort arkiv fra Sølvgruvene i Kongsberg, og dette befinner seg i Riksarkivet. Her finnes det bl.a. fine manntallslister, hvorav ett fra 1765, som kan passe med perioden du arbeider med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stian Sunde

Nei, denne RE Rygg var fødd i Oppstryn, son av Erik Rasmuson Brekke og Gislaug Jørgensdotter Rygg. Han må ha virka som skulehoder i Røyken før/etter 1760, men eg veit ikkje heilt kor eg skal leite, må vel i arkiv, eller låne ei bygdebok, såg der var ei bok om Røyken trykt på 20 talet.Ved å gå gjennom 'ålandsboka' som vi seier så er der 15 stk eg har funne utvandra frå Oppstryn sokn til Røros, Kvikne og Kongsberg. Dette er sikkert dei Åland har funne i ulike skifte, der kan sikkert ha vore langt fleire.Øystein Jonson N - Flo t. Kongsberg godt før 1700Tor Øysteinson N - Flo, son av ØJ fødd p n 1757Steffen Ivarson Ø - Flo, n. p Røros 1752Salve Jørgenson Bolstad n. p. Røros, 1731Per Knutson Guddal n.p Røros . f ca 1690Jørgen kolbeinson Guddal, n.p. Røros 1701 og 11Jørgen Rasmuss. Erdal f. ca 1681, tente p Røros 1715, flytte heimAksel Kristoferson, og halvsøstre (Rygg), som nemnde i andre tråden.Ola Olson Melein. n 1710, u. garden Berge, Melein er muligens Melheim i Olden, mest sannsynleg.Kristoffer Klauson Berge, gift o. busett p. Røros i 1701Ola Klauson Berge, bror av Ola, og gift, busett, 1701Rasmus pederson Dårflot, gift og busett pRøros, 1702Kornelius Rasmuson Brekke/Sandvik(d52 årg. Kvikne, i Årdal 1711.Ingebrigt Jonson Meland, tente p. Røros1711, brukar heime 1726Dette er Oppstryn sokn, som grensar mot Oppland, og det var relativt vanleg å reise over fjellet, og langt fleire enn desse har nok gjort det.Dei andre sokna har i Stryn/Innvik har eg ikkje sett på,men det er sikkert mange der og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Helness

Hei StianRasmus Erchsen Rygh var sannsynligvis ikke skoleholder i Røyken: Hvis han var det, så må det ha vært for en kort tid. Den bygdeboka du nevner fra 1920-tallet heter ”Røyken Bygd før og nu” og ble gitt ut i 1928. Rasmus Erichsen er ikke nevnt i den boka som lærer eller klokker. Det var vel ofte klokkeren som også var lærer.Han er nevnt i kirkeboken for Røyken som skoleholder da han i 1763 giftet seg med Anna Berntsdatter Gislerud. Han var ikke nødvendigvis skoleholder i Røyken. Fra 1764 finner du han i Hurum som klokker. Han og Anna fikk 8 barn, alle døpt i Strømmen i Hurum: 1. Sidsel Karina 1764-? 2. Ericus 1766-1766 3. Ericus 1767-1780 4. Berthe 1769-? 5. Bernt 1771-1772 6. Berthe Maria 1774-1777 7. Anne Margrethe 1776-1776 8. Anne Cathrina 1777-?Rasmus Erichseen Rygh døde i 1780, 54 år gammel. Jeg vet ikke når Anna Berntsdatter døde. Hun var født i 1738,Hilsen Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stian Sunde

Ja, vel da veit vi kor det gjekk med han, det var meir enn eg hadde trudd finne ut så fort. Så vidt eg veit har ikkje så mange på denne sida av fjellet seinare funne inspirasjon til å oppta klokkaryrket, så eg stussa litt på han. Utan at eg kan seie det for heilt sikkert så ser det ut til at sånn indirekte er vel igrunn riksdalarane har lagt seg opp som klokkar skoleholder som har kjøpt der eg kjem frå. Men dei tente vel ikkje så bra, så det kunne vel like gjerne vore arv, men då veit vi kor han enda i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.