Gå til innhold
Arkivverket

[#35626] Anna Magnesdatter f.1744 i Stryn

Gjest Arne Evensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Evensen

Jeg søker opplysninger om Anna Magnesdatter. Hvem var hennes foreldre og hvor kom hun fra ? Var hun gift med Rasmus Olsen fra Loen,Stryn ? Fikk de datteren Magnhild Rasmusdatter og eventuelt flere barn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har bare usikre opplysninger fra FS, men datoene kan jo være greie å gå ut i fra ved søk i krk.bøker:Rasmus Olsen gift 15/6 1770 Innvik SF med Anna Magnesdt.Barn: Hans dpt.18/11 1770 Innvik, Magnild dpt.28/2 1773 Innvik, Ole dpt. 29/11 1777 Innvik og Magne dpt. 25/11 1781 Innvik. Mulig det er flere, men de har jeg ikke funnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Døypte i Innvik (son Stryn låg under) ligg ute her på DA, og med søk på Anna Magnedtr som mor får du opp 4 born. Kyrkjebøkene brann i 1750, så dåpen til Anna vil du nok ikkje finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Evensen

Tror dette er korrekt,men jeg savner fortsatt navn på moren.Det har vært umulig å finne. Ellers takk for hjelpen,Berit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Der er fleire Magne som får born i dei fyrste åra av kyrkjeboka for Stryn, og det er ikkje umuleg at ein av dei er far til Anna óg. Der er skifte etter fleire av dei (sjå skifteregister Nordfjord her på DA) - eg eit spørsmål eller to på arkviforum kan kanskje plassere Anna i rett familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.