Gå til innhold
Arkivverket

[#35627] Lars Olsen, Skavlid ved Fiskeløsvatn, Balsfjord i Troms.

Gjest Anne Marit Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Marit Nilsen

Er det noen som har opplysninger om Lars Olsen, født ca 1820, eller Marit Andersdatter, født ca 1825 Middagsbukt i Balsfjord. Ut fra folketellingen 1865 og 1875 blir det sagt at Lars Olsen skal være født enten Storjord i Målselv eller Tromsø prgj. Han skal være samisk. Lars Olsen var gift med Marit Andersdatter. De hadde i alle fall 7 barn, hvorav flere døde som små. De var bosatt på skavlid ved Fiskeløsvatn i Balsfjord, Troms. Jeg er en etterkommer etter deres datter Anne Kirstine Larsdatter, født 15.05-1845 på Skoglid i Balsfjord og deres datter Katrine Bergithe Larsdatter, født 28.12-1847 på Skavlid. Katrine Bergithe døde 11.12-1875 og var gift med Hans Edvard Andreassen fra Tjoshaugen i Balsfjord. Jeg søker opplysninger om hvor Lars Olsen og Marit Andersdatter kom fra, hvem som var deres foreldre og evt. andre forfedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Riise

Anne Marit Nilsen: Vi får feilmelding på epost-adressa di. Vennligst send en epost til Digitalarkivet@riksarkivaren.dep.no slik at vi får bekreftet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Marit Nilsen

Takk for opplysningene jeg har fått. Tror Anders Henriksens foreldre kan være Henrik Pedersen, født ca 1745 og Sara Larsdatter. De var bosatt på Middagsbukt. Har ingen dokumentasjon på at dette er rett. Har sett Ole Olsen, Grønås gift med Catrine Larsdatter nevnt som foreldre til Lars Olsen. Kan noen bekrefte eller avkrefte dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddrun Thomassen Flovik

Gården Grønnås er utgått fra gården Josephvandet ca 1820, så jeg lurer på om dette kan være Lars Olsens far og besteforeldre i 1801 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Andreassen

I FT1845 på Vassvollmoen bor Marit Andersdatter 21 år og hennes ektemann Lars Nilsen 26 år. De har barna Ole Andreas Larsen 3 år og Anne Kirstine Larsdatter 3/4 år. Her heter Lars nilsen til etternavn. Der bor også en Nils Nilsen Hit på 60 år og konen Sara Nilsdatter på 55 år. De har barna Nils på 25 år, Ellen Cecilie på 15 og John på 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Marit Nilsen

Takk for svarene jeg har fått. Har aldri benyttet meg av dette forumet før, men har drevet med slektsforskning en stund. Det er flott at det finnes et slikt forum hvor man kan få hjelp. Har hatt problemer med å få tilgang til kirkebøkene for Tromsø prgj. Er det noen som har tilgang til disse og kan sjekke opplysningene om Lars Olsens fødselsår og evt. foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.