Gå til innhold
Arkivverket

[#35648] Plutselige endringer av forh. mellom store og små bokstaver i temaoverskrifter

Gjest Oddbjorn Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddbjorn Johannessen

Jeg har vært ute for en litt pussig affære i det siste når det gjelder temaoverskrifter i Brukarforum. Selv om jeg har valgt stor forbokstav på f.eks stedsnavn eller personnavn i overskriften, blir noen av dem små i temaoversikten på forumets utgangsside (ortografien er imidlertid korrekt i overskriften når jeg så klikker meg inn på selve debatten). Jeg har også registrert at dette har skjedd med gamle temaer.Jeg er usikker på om jeg har fått forklart problemet på en forståelig måte. Egentlig er det jo heller ingen stor sak, men den første presentasjonen av et tema andre brukere møter, ligger jo på utgangssida - og det kan jo være litt pinlig dersom andre tror at man er språklig inkompetent (jf. debattene om små og store bokstaver).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Du har forklart det heilt fint. Eg vart lei av det andre har kalla skriking; det berre å bruka store bokstavar, eller for den saks skuld. Begge deler er ein måte å gjera seg sjølv meir synleg enn andre. Det som skjer er at alle store bokstavar som ikkje kjem bak ordmellomrom eller punktum blir gjort til små. I namn bli alle små bokstavar som kjem bak ordmellomrom gjort til store. Det heile er litt primitivt i første omgang, i neste omgang skal eg ordna syndarane, og la alle andre sleppa fri.Inne i debattane gjer eg ikkje noko. Grunnen er sjølvsagt at du slær ikkje den eine sine store bokstavar dei andre i hel, slik dei gjer i temalista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.