Gå til innhold
Arkivverket

[#35651] etterlyser opplysninger om Daniel Bornedriussen og Arnikke M.Børresdatter

Gjest kjell rune lid
 Del

Recommended Posts

Gjest kjell rune lid

Er det noen som vet noe om Daniel Bornedriussen han skal være født 18 juli 1829 og ha bodd på hellevig., mulige foreldre kan være Daniel ( Isaksen) og Berthe (hansdatter).Daniel skal ha vært en ' Reisende eller tater om man vil' Dette har gjort det ekstremt vanskelig og finne ut noe mer om hans opphav og død.Søker også opplysninger om hans kone Arnikke M. Børresdatter Født 1835 uvisst hvor men skal ha bodd i Estvedt,Herø Søre møreJeg ville sette stor pris på om noen kunne hjelpe meg i alle fall litt på vei da jeg har trålt bygdebøker , microfilmer og internett i to år nå uten å komme ett fnugg videre. På forhånc takk.Kjell R Lid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Daniel Isaksen, født 1790, døpt 02.11.1790 i Ytre Holmedal, død før 1865. Gift 01.06.1810 i Førde med Berthe Helene Hansdatter, født ca.1776 på Halbrend i Førde. Daniel er sønn av Isak Jansen Songesand og Lovise Pedersdatter Vardal.Daniel og Berthe har følgende barn: 1.Sara Amalia (1810-etter 1834). 2.Isak (1819-etter 1865). 3.Daniel (?-etter 1865). 4.Hans (1822-ca.1823). 5.Hans (1824-etter 1865). 6.Berthe Marie (1826-?). 7.Bornedrius (1829-etter 1880).Håper dette var noe interesant! Hilsen Kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Ser at jeg skrev i mitt innlegg over at Daniel Isaksen er sønn av Isak Jansen Songesand og Lovise Pedersdatter Vardal. Dette var desverre en glipp! Opplysningene stemmer ikke.Resten av opplysningene over skal være riktige! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.