Gå til innhold
Arkivverket

[#35683] Magnus Monsen f. 1783 Sverige. Viet 8/11-1811 Ringsaker/Sørum Hjelp til å tyde.

Gjest Anne Karin Kringberg
 Del

Recommended Posts

Hei Magnus Monsen er f ca. 1783. Han ble viet 8/11.1811 i Ringsaker, (eller Sørum som det står oppgitt i Ringsaker kirkebok), med Eli Hansdatter, Enger, Ringsaker. Har funnet han i Ringsaker kirkebok for 1799-1814, men etter navnet Magnus Monsen står det noe jeg ikke klarer å tyde: -----Berg??. Er ikke oppført noen far til Magnus Monsen.Hvis det står et eller annet om Sverige der, så kanskje jeg klarer å finne ut hvor han kom fra og eventuelle foreldre.Magnus Monsen flyttet senere til Furnes i Vang, der han eide noen bruk.Mvh Anne Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Gjest Thot Bøhmer

Jeg vet lite om Magnus, men jeg har av en eller annen grunn kalt ham Magnus Monsen Råstorp. Om det kan være til hjelp ved søk i Sverige, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Og tusen takk til dere begge!Har funnet ut at Råstorp ligger i Markaryd kommune i Jemtland. Her er det nå muligheter til å finne ut mer om han.Så får jeg finne ut om Mel.Berg er i Sverige eller Norge.Mvh Anne Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Og takk igjen. Da spørs det vel om han arbeidet ved Mel.Berg i Ringsaker når han giftet seg.Skal forsøke å sende en forespørsel til statsarkivet i Sverige ang. Magnus Monsen. Blir spennende å se om de finner han i fødselsregisteret eller event. som utflyttet.Mvh Anne Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.