Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#35683] Magnus Monsen f. 1783 Sverige. Viet 8/11-1811 Ringsaker/Sørum Hjelp til å tyde.

Recommended Posts

Gjest Anne Karin Kringberg

Hei Magnus Monsen er f ca. 1783. Han ble viet 8/11.1811 i Ringsaker, (eller Sørum som det står oppgitt i Ringsaker kirkebok), med Eli Hansdatter, Enger, Ringsaker. Har funnet han i Ringsaker kirkebok for 1799-1814, men etter navnet Magnus Monsen står det noe jeg ikke klarer å tyde: -----Berg??. Er ikke oppført noen far til Magnus Monsen.Hvis det står et eller annet om Sverige der, så kanskje jeg klarer å finne ut hvor han kom fra og eventuelle foreldre.Magnus Monsen flyttet senere til Furnes i Vang, der han eide noen bruk.Mvh Anne Karin

• 3 måneder senere...

Hei Og tusen takk til dere begge!Har funnet ut at Råstorp ligger i Markaryd kommune i Jemtland. Her er det nå muligheter til å finne ut mer om han.Så får jeg finne ut om Mel.Berg er i Sverige eller Norge.Mvh Anne Karin

Hei Og takk igjen. Da spørs det vel om han arbeidet ved Mel.Berg i Ringsaker når han giftet seg.Skal forsøke å sende en forespørsel til statsarkivet i Sverige ang. Magnus Monsen. Blir spennende å se om de finner han i fødselsregisteret eller event. som utflyttet.Mvh Anne Karin

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.