Gå til innhold
Arkivverket

[#35687] Feil etternavn ved vigde i Hammer?

Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her må det være en feil: Giftermål på Digitalarkivet, her står brudgom som Ole Hansen: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=HAMREVIG&gardpostnr=3851&merk=3851#ovre>LenkeFamily Search (kopi fra kirkebok), her står brudgom som Ole Jansen: LenkeStephane Olsdtr Rolland - deres datter: LenkeHer står faren som Ole JansenVidere når jeg sjekker barnets dåp, finner jeg som faddere Nils Jansen Storevig (bror til Ole), Berge jansen Olmaas (bror til Ole), Synneve Monsdtr Flagtvedt (søster til Martha), Michel Monssen Blindheim (bror til Martha)Jeg finner heller ikke noen Ole Hansen som kan passe i FT 1801, derimot finner jeg Ole Jansen,sønn av Jan Nilsen Olmaas, med brødre som nevnt over. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det er rett at originallisten ved vigsel har Ole Jansen. Forklaringen på lesefeilen er at streken fra -g- i og i linjen kommer ned, slik at det ser ut som det står Hansen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.