Gå til innhold
Arkivverket

[#35697] Hjelp til tydning .Horten

Gjest Hanne Ludvigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Ludvigsen

Hei I kirkeboken for fødte i Horten 1917 barn nr 69, står det Else. Men hva er etternavna på hennes foreldre. Jeg leiter etter familien Langaas fra Horten. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Theie

HeiTror ikke dette er riktig person, faren er vel bankkasserer Hans Hans Olais Stensaas, moren h. Marie Louise f. ??ielsberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Theie

HeiLeter du etter ei Else? Jeg har ellers en Alf Karsten Langås konfirmert 9.5.1926, Storgata 65 A, f. 8.4.1912, foreldre snekker Kristen Langås og h.Anna Mtilde f. Haug, se side 106, nr. 9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Du løste det Egil. Sto at Alf var født i Slagen. Å der fant jeg Else. Tusen takk nå kommer jeg meg videre. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Var litt kjekk nå. Kommer meg videre til slutt, men kan Kristian Langaas være den samme som Kristian Svensen fra Langaas gård i Våle? Anna er ikke å se nå, men hun dukker nok opp. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Theie

HeiDet høres vel sannsynlig ut, men jeg vet ikke. Her er Alf Karstens dåp i Sem/Slagen 1912 (s. 106-107):Født 8.4, døpt 16.6.1912, Alf Karsten (tilf. Att. til Horten 19.1.26). Foreldre: Snekker Kristen Langaas og hstr. Anna Matilde Haug, bopel Teien, han f. 1879, hun f. 1883. Faddere: Sømand Kristoffer Haug Tønsberg, Kontorbetjent Otto Langaas ibid., Kone Pauline Haug ibid, Pige Inga Langaas Vaale.Her er jo flere Haug samt kobling til Våle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Theie

Hei igjenVed Elses dåp synes flere opplysninger å komme frem (s. 158-159 i Sem/Slagen):Født 12.1., døpt 26.3.1916, Else Haug (tilf. Att. til konf. i Tbg. 14.1.31). Foreldre Kristen Langaas , bygningssnekker og h. Anna Mathilde f. Haug, bopel Klosterteien, han f. 1879, hun f. 1883.Faddere: gardbruker Kristoffer Haug Rastad i Sem og h. Pauline f. Braar, gardbr. Karl Haug Ramnes, og Borghild Johansen gardbr.? Viet 1908, 4 barn før, alle lever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Hei Egil På Langaas gård i Våle er det Langaas gård med både Inga og Otto, det kan jo være en mulighet.Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Theie

Finner ikke disse viet i 1908 hverken i Sem, Tønsberg eller Våle. Et naturlig sted å lete ville jo være Ramnes hvis Anna er derfra, men den ligger ikke på nettet ennå.Ser forresten at Kristian Svensen på Langås er født 1891 iflg. FT, så det kan ikke være ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.