Gå til innhold
Arkivverket

[#35699] Peder Monsen f 1862 i Vik S&F Hvor ble han av ?

Gjest Helge Bergfjord
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Bergfjord

Har forsøkt å finne ut hvor han blir av, men uten at jeg har lykkes. Her er en lenke Lenke fra en tideligre etterlysning. Er der noen som kan hjelpe? Vh Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Sværen

Eg er inne på same tankane som deg, Carsten. I Vigde i Bergen 1816-1911 brukar Peder navnet 'Nesse'. Ikkje utan grunn, då far er født på Sæle i Kvamsøy (noværande Balestrand) og Nesse er ein av gardane der: Lenke. Mor til Peder, Brita, gifta seg i Vik i 1870. Sjå og Hefte 2, s,16 og Hefte 3 s. 33.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Bergfjord

Takk for svar Jon og Carsten,ser ut til å være rett mann, Skjønner ikke, at jeg søkte på Bergen over døde. Ser Jon har har funnet når Brita gifter seg med Ola Olsen Sæbø i 1870 i hefte 2 side 16. I Pridlao nr 2 1995 side 68 fant jeg helt nede på siden at Brita fikk et barn Peder med Mons Nilsen Sæle, og at Mons var son til Nils Monsen og Gjertrud Pedersdatter husmansfolk i Skårene. For meg var han en en ukjent halvbror av min Bestemor, før jeg leste om han i Pridlao nr 2 1995. Fant ikke Kari i FT 1900 for Bergen, og om de hadde barn. Er der noen som kan hjelpe? Takker for all hjelp.Vh Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.