Gå til innhold
Arkivverket

[#35706] Ole Mathisen 1795 og Elen Mishelsdatter, Hasvik

Gjest Wenche Geitsund
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Geitsund

Ole Mathisen 1795 og Elen Mishelsdatter, Hasvik. Disse var foreldre til Lars Lille Olsen, 1824. Oppl. funnet i kirkebok Loppa (rhd). Lars bodde som gift på gården Strømford søndre i Skjervøy. Ole Mathisen ble borte på havet og jordfestet i 1825. Oppl. funnet i kirkebok Loppa (rhd). I Skifteregister for Vest-Finnmark 1816 -1840 fant jeg et skifte for Ole Mattisen, Hasvik og Ellen Mikkelsdatter. Dette kan være riktig da Ole døde i 1825. I FT1801 fant jeg en Ole Matisen født ca 1893, Flagstad, en Ole Mathisen født ca 1892, Kjøllefjod og en Ellen Michelsdatter født ca 1787, Hasvik. Jeg har kan ikke finne ektskapsinngåelse i tilgjengelige digitale kilder. Håper på hjelp og info om mine t.t.t.oldeforeldere. Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Geitsund

I mitt første innlegg ble det feil i årstall for Ole Matisen, Flagstad og Ole Mathisen, Kjøllefjod. De er født henholdsvis ca 1793 og ca 1792. Beklager at trykkfeilnissen gjorde sitt. Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Wenche Geitsund

Mener å ha funnet mer om Elen Michelsdatter i FT1801. Hun var datter av Michel Lassesen __laude f. 1742. (merknad: ('Finsk'), på gården Bøhle i Hasvig sogn. Paret hadde barna Marith 1778, Sara 1783 og Ellen 1788. Jeg har ikke klart å finne ut om det var flere barn. Når det gjelder Ole Marhisen, har jeg ikke kommet lengre en tidligere. Dersom han også er av finsk/kvensk blir det litt værre. Finnes det noen som har en idé om hvor han kommer fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Det er vel ekteskapet til Ole og Elen som finnes på FS i 1820 (selv om det står Elen Mathisdr).LenkeRegistrering av vielser starter først i 1822 på RHD. Hilsen Odd Villy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Geitsund

Takk Odd Villy! Du er til stor hjelp. Jeg er sanderlig ikke sikker om det er den rette Ole Mathisen. Hans etternavn har vært oppført i mange varianter og her kom en på hans kone også. Mye taler jo for at det er riktig da paret fikk en sønn, Mikkel Olsen 29. aug. 1820. Jeg får jobbe videre og kanskje få ekteskapet bekreftet på annen måte også, for sikkerhets skyld. Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Originale kirkebøker ville kanskje vært til hjelp. Ifølge FS er Mikkel født 16 Apr 1820 og døpt 22 Mai samme år (muligens hjemmedåp).Dåpen til Mikkel på FS: [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/vr/individual_record.asp?recid=29518187&lds=4®ion=12®ionfriendly=Norway&juris1=5&juris2=41&juris3=865&juris4=®ionfriendly=&juris1friendly=Norway&juris2friendly=Finnmark&juris3friendly=Loppa&juris4friendly=>LenkeSer forresten at mellomnavnet til Lars er tolket som Hille hos FS:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Geitsund

Takk igjen Odd Villy! Jeg hadde kommet til det samme som deg når det gjelder Mikkel Olsen. Tolkningen av mellomnavnet til Lars Olsen forsto jeg også på samme måte som deg. Ole Mattiisen var fisker og døde på havet bare 30 år gammel. Mye tyder på at han er av finsk (kanskje kvensk) opprinnelse. Dette mener jeg fordi jeg har sjekket faddere til yngste sønnen Lars. Fadderne kommer fra Bøhle og Hasvik i Hasvik sogn og Øksfjord i Loppa sokn. Beboerne på disse gårdene er ca. til halvparten, oppført som 'finsk' under Merknad. Hans kones familie er fra Bøhle i Hasvik og hun står oppnevnt som 'sjøfinn' i skiftet etter sin mann. Jeg vet ikke om dette var en tittel hun arvet eller var født med. Nå må jeg prøve å finne it mer om hvor Ole Mattiisen kommer fra. Har ikke klart å knytte ham til noen familie eller sted enda. Ingen søk er positive på det årstall og navn som står i hans dødsattest. Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
Gjest Wenche Geitsund

Hei igjen! Jeg har jobbet litt med denne saken og kommet frem til følgend:Etterkommere av Mikkel Olsen1 Mikkel Olsen #151 f. 16.04.1820 Loppa, Finnmark, Norge d. 13.06.1870 Hasvaag, Loppa, Finnmark, Norge g. Christiane Margrethe Nilsdatter #152 g. 10.08.1851 Loppa, Finnmark, Norge f. 27.11.1829 Hasvik, Loppa, Finnmark, Norge d. 28.01.1890 Loppa, Finnmark, Norge [datter av Nils Torsten Holm #171 og Karen Malene Hansdatter #172] Ved FT 1865 er Mikkel oppført som fattiglem og losjerende hos enkemann, selveier og fisker Alexander Jæger fra Hammerfest. Han bor sammen med sin kone Christiana. Christiane: Vitne til: Lars Mikkelsen #2387 Dåp 15.07.1860 Hasvik, Loppa, Finnmark, Norge Ved hennes død står fødselsdatoen oppført med 1924. Jordfestet 24/8 1890. 2 Nils Olai Mikkelsen #164 f. 10.08.1850 Hasvik, Loppa, Finnmark, Norge Nils Olai ble født før foreldrene giftet seg 2 Elias Mikkelsen #2383 f. 01.02.1853 Hasvik, Loppa, Finnmark, Norge d. 17.10.1879 Hasvik, Loppa, Finnmark, Norge Hjemmedøpt av kirkesanger Peter Anders Dævle, Hasvik FT 1875 bodde Elias hos gårdbruker, los og fisker Dittlef Bjørkvik og hans kone Anna Vanvik. FT 1865 bodde Elias hos selveier og fisker Carl M Bull og hans kone Klara Bull f. Hagrup (hun fra Drammen). Jordfestet 15/8 1880. Elias var unkarl ved sin død. 2 Martine Regine Mikkelsdatter #2390 f. 01.09.1856 Hasvik, Loppa, Finnmark, Norge d. 15.06.1858 Sørhver, Hasvik, Loppa, Finnmark, Norge. Hjemmedåp av Alexander Nielsen. 2 Lars Mikkelsen #2387 f. mars 1860 Laude, Loppa, Finnmark, Norge. Pigen (mulig Sarine) var fadder ved dåpen til Lars. Lars ble hjemmedøpt av Erik Larsen. 2 Berntine Elisabeth Mikkelsdatter #2381 f. 08.04.1862 Hasvik, Loppa, Finnmark, Norge. Hjemmedåp ved Nils Peder Hansen 2 Sofie Elisabeth Mikkelsdatter #155 f. 10.09.1864 Hasvik, Loppa, Finnmark, Norge. 2 Martine Jensine Mikkelsdatter #159 f. 20.10.1869 Loppa, Finnmark, Norge.Har ikke funnet noe mer om barna til Mikkel Olsen Laude. Ser ut som de levde i dårlige kår. Jeg har etter beste evne lest gjenneom kirkebokene for Loppa, men har ikke funnet ut mer. Noen der ute som har noen forslag på hvordan jeg kommer videre? Lurer på om Mikkelsen-barna har etterføgere. Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Hei.Bare en liten info; Michel Lassesen Laude og kona Ellen Erichsdatter forlovet seg 29 juni 1778 i Skjervø.Det står opplyst at han bygslet jorden Nordkjosen i Burfjord den 14/4 samme år. Ser de får sitt tredje barn Eli f. 18/5-1788 i Skjervøy.Eli/Ellen ser ut som blir skrevet om hverandre, morens navn er også skrevet Eli ved dåpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!Dette er noe av anene til oldemoren min som var fra Loppa. Derfor har jeg gransket litt der for endel år siden og da fant jeg ut at Michel Lassesen Laude m/fam flyttet fra Skjervøy til Hasvik. Litt mer info kan jeg jo også komme med: Michel Lassesen Laude døde 4 mars 1815, Dønnesfjord. Foreldrene hans het Lasse Nielsen Laude død 1769 og Marith Henrichsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Geitsund

Du store verden. Dette var spennede. Da er vi i 'slekt' og bor ganske mære hverandre. Jeg er takknemlig for all hjelp du kan gi meg.Ole Mathisen er min t.t.oldefar.Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har desverre ikke funnet ut så mye mer om disse personene, min slekt går via Sara Michelsdatter Laude altså søsteren til din Elen gm Ole Mathisen. Jeg bare tittet litt på giftemålet for Ole Mathisen og Elen ?Mathisdatter?, der står det at han var fra Talvik, og at de begge var vaksinert. Men det er jo ikke sikket han er født der. Ser ut som Elen får ett 'uekte' barn i 1811, far Niel Michelsen. barnet Marith 'født under ekteskapsløfte, men oppløst da han døde bort deretter'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Geitsund

Mange tusen takk! Nå sitter jeg å jober som bare det. Det er så interessant å følge familien bakover i tid. Har forsøkt å finne litt mer om Lasse Nielsen Laude og Marith Henrichsdatter. Ved første øyekast ser det ut som Lasse Nielsen er den samme som er omtalt i kirkebøkene fra ca 1750 til 1760, som Lasse Laude og Laude Lasse. Jeg må nok lese litt mer for å være tryggere på dette. Dersom jeg er på riktig vei, bodde de i Dønnesfjord. Ettersom du er etterkommer av Sara Michelsdatter, kan du kanskje hjelpe meg litt på veien når det gjelder hennes etterkommere? Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen etterkommere, men jeg kan jo først ta med skiftene etter Lasse Nielsen og faren som jeg skrev noe av en gang. 1770 i August; skifte etter Lasse Nielsen Laude som gaardenkemand og bor på gaarden Seglvigen i Schervøe tinglag. Hans efterlatende barn: Niels er myndig, Michel 20 år, Inger er gift og Sara og gift. Formue 31-3-10, etter gjelden 16-4-4 som deles mellom barna. 29/11-1817 skifte etter Michel Larsen Lauda af Hasvig sogn. Enke Elen Erichsdatter. Døttre Sara Michelsdatter gm Lars Michelsen, Marith Michelsdatter gm Jens Johannesen og Elen Michelsdatter-ugift. Det står også oppført en del gjenstande og dyr, jeg har skreve opp dyrene: Elen: 1ku, 1 gris, 5 faar og 1?? Sara: 1ku, 1 gris, 4 faar og 1 føld Marith: 1ku, 1 gris 2 får og 1 føld.Jeg får ta meg en tur på arkivet en dag å se på nytt, jeg var ikke så flink til å les gammel skrift når jeg skrev av dette.Jeg har også skrevet ned at Lasse muligens var sønn av Niels Persen Seglvig som død 1740 ca 80 år. Han hadde 2 sønner Per Nielsen Elven og Lasse Nielsen husmand ?? Men disse er jo ikke nevnt med Laude, OG I 1763 mantallet er det 2stk Lasse Nielsen i Skjervøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Geitsund

Dette jeg her skriver er 'ute på høring'. Er slett ikke sikker på om alt er riktig og er derfor glad for 'rettelser' :-). Etterkommere av MICHEL LASSESEN1 MICHEL LASSESEN f. ca 1742 d. 04.03.1815 Dønnesfjord, Hasvik, Loppa, Finnmark, Norge g. ELLEN ERICHSDATTER f. ca 1752 [datter av Ukjent og Ukjent] I forbindelse med forlovelsen, står det opplyst i kirkeboken, at han bygslet jorden Nordkjosen i Burfjord den 14/4 samme år. Dønnesfjord ligger ca. 14 km fra Breivikbotn. Veien over fjellet er kun kjørbar i sommerhalvåret - den blir ikke holdt åpen om vinteren. Det er en smal og dårlig grusvei som går gjennom et dramatisk og vakkert landskap, og den anbefales ikke for nervøse bilsjåfører ....! Flere steder på den smale veien kjører du langs stupbratte fjellsider, og langt langt der nede kan du se idylliske fiskevann! Når du nærmer deg Dønnesfjord på en vakker og solfylt sommerdag, ser du et landskap som er utrolig vakkert. Dønnesfjord ble fraflyttet på 1970-tallet, og de få husene som holdes ved like benyttes som sommerhus. Dåfjord Laks AS har oppdrettsanlegg i Dønnesfjord. ELLEN: Hun var enke i 1825 da Lars Lille Olsen #12 ble døpt. 2 ELEN MICHELSDATTER f. 05.05.1788 Burfjord, Troms, Norge g. OLE MATHISEN g. ca 1778 f. ca 1795 d. 02.02.1825 Omkom på havet g. Niels Michelsen d. 1810 Dønnesfjord, Hasvik, Finnmark, Norge Den 22de Juni 5te Søndag eft: Trinitatis Guds Tiænesten 1mo DøbtMikkel Larsen og Eli Ericsdr. Burfiord. Deres 3die Barn fød 18de MajKaldet Eli: Faddre Niels Povelsen Burfiord, Mons Joensen Samesteds,Elen Nielsdr. Samesteds, Ane Hendricdr. Samesteds, Inger Joensdr.Alten. Indleed over skrevne kvinde.? Niels: Hans datter med Elen Michelsdatter er født under følgende omstendigheter: 'født under ekteskapsløfte som dog ei ble oppfylt da han døde bort deretter'. Niels omkom på sjøen og ble funnet død i fjæra 19.12.1810. 3 LARS LILLE OLSEN f. 11.12.1824 Hasvik kirke, Loppa, Finnmark, Norge g. KAREN ISAKSDATTER g. 05.11.1848 Skjervøy, Troms, Norge f. 06.01.1826 Strømfjord, Skjervøy, Troms, Finnmark, Norge [datter av ISACH JOHANNESEN og ELEN OLSDATTER] 3 Mikkel Olsen f. 16.04.1820 Loppa, Finnmark, Norge d. 13.06.1870 Hasvaag, Loppa, Finnmark, Norge g. Christiane Margrethe Nilsdatter g. 10.08.1851 Loppa, Finnmark, Norge f. 27.11.1829 Hasvik, Loppa, Finnmark, Norge d. 28.01.1890 Loppa, Finnmark, Norge [datter av Nils Torsten Holm og Karen Malene Hansdatter] Ved FT 1865 er Mikkel oppført som fattiglem og losjerende hos enkemann, selveier og fisker Alexander Jæger fra Hammerfest. Han bor sammen med sin kone Christiana. Christiane: Vitne til: Lars Mikkelsen #2387 Dåp 15.07.1860 Hasvik, Loppa, Finnmark, Norge Ved hennes død står fødselsdatoen oppført med 1924. Jordfestet 24/8 1890. 3 Maria Olsdatter f. 28.08.1822 Loppa, Finnmark, Norge g. Lars Pedersen f. 1819 Skjervøy, Troms, Norge 3 Marith Nielsdatter f. 18.09.1810 Dønnesfjord, Hasvik, Finnmark, Norge 2 Sara Michelsdatter f. 27.12.1783 g. Lars Michelsen g. 1804 Skjervøy, Troms, Norge [sønn av Ukjent og Ukjent] Pridie Dom: Reminiscere Faste?Prædikken i Schjærvøe HEr Olsenprædikkede. Døbt 1mo Niels Joensen og Ane Olsdatter Oxfjord.Deres 6te Barn født d 27de Desemb: Kaldet: Inger. Faddere: NielsNielsen Oxfjord, Cnut Andersen Schjærvøe, Inger Jacobsdatter ibid.Cathrina Danielsdatter ibid. Elen Olsdatter Oxfjord. 2do MichelLassesen og Elen Ericsdatter Buerfjord Deres 4de Barn født d 27deDesemb: Kaldet: Sara. Faddere: Joen Aanetsen Buerfjord, Niels OlsenJukkelfjord, Inger Nielsdatter ibid. Caren Pedersdatter ibid. ElenJosephsdatter Buerfjord. 3tio Conf: Daaben over Ole Joensen ogIngebor Olsdatter Oxfjord Deres 4de Barn født d 14de Nov: hjæmdøbtaf Thomas Arild og Kaldet: Johan Peter Vensel. Faddere: Jeg stædetsPræst, Johann Brox Strømfjord, Christian Arild Oxfjord, Bergitta L.Schytte Schjærvøe, Dorthe Hansdatter ibid. Indleed disse 3de MændsQvinder. 3 Dødfødt pikebarn f. 1806 Hasvik, Loppa, Finmark, Norge 3 Elen Larsdatter 2 Marith Michelsdatter f. ca 1778 g. Jens Johannesen g. 1804 Hasvik, Loppa, Troms, Norge 3 Johannes Jensen f. 1805 Hasvik, Loppa, Finnmark, NorgeFant noen ved navn Eddis Michelsen Laude, gravlagt 16. mai 1814, 75 år, fra Tranø sokn, døde i Oxfjord 6. mars (mini Loppa side 197, 2. linje nedenfra) Har ikke funnet mer om ham.Jeg lurer også på en tekst jeg fant. (Mini Loppa, s. 103, 2. kolonne). Under står navnene Sara Michelsdatter Laude og Ellen Erichsdatter La....de.I Kirkebøken fra Nord-Troms Museum fant jeg for 1761 (side 52)14. febr., navnet Anders laude. Han var fadder ved en dåp. Det har blitt gjort litt 'hjemmelekser' og jeg gleder meg til å høre om noen kan gi meg et lite spark videre.Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Wenche Geitsund

Hei igjen etter påsken! Sønnen til Lars Lille Olsen var Thomas Larsen, min oldefar, Han var g.m. Albertine Antonette Jensdatter. Kan noen hjelpe meg å tyde vitnene ved hennes dåp. Klokkerbok Loppa/Loppa 1850 - 1880, side 51, nr. 4. Har kommet til dette(kanskje noe riktig): Isak Johannesen, Enke Ingerborg A Pettersdatter, Unk. Peder Henriksen, Pige Bergitte Lorenze Pedersdatter, Takknemlig for litt help. Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Geitsund

Hei igjen! Nok en gang må jeg på det vennligste be om jeg litt hjelp til tyding. Nå gjelder det forlovelsen til Michel Lassesen Laude og Ellen Erichsdatter (se 2 avsnitt lengre opp). Jeg synes det er veldig interessant å lese dise gamle bøkene, men her ble det litt vanskelig.Forlovelse er å finne i Ministerialbok for Skjervøy 1748 - 1780, side 81, høyre side, nest siste avsnitt.Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Kan jo gjøre et forsøk, langt fra perfekt, men det skulle vel være mulig å få en forståelse av innholdet (kan legge til at med Hujus menes 'denne' det vil i dette tilfellet si inneværende måned, altså Juni). Det er sikkert andre som kan rette/komplettere tolkningen.Lenke: Lenked 29de Junii trolovet Michel Lassesen med Pigen Elen Erichsdtr som har tilbø??let sig Peder Olsens Jord i Burfjord, Nordkjosen kaldet, efter Proprietairens Beviis?? av 14 April, samt ?? av 14 Hujus ??stleden, og da han var tilsagt til Sr Schjelderup i Tjeneste har han lovet Somer??arbejde hos ham, dette, samt at de ej ere hinanden beslægtede derfor caverer Johannes Hansen Reisen Nils Lassesen SuchelvigMvh Odd Villy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Geitsund

Tusen takk Odd Villy! Kjempeflott å få hjelp av en ekspert.Her kommer det jeg har klart å sette sammen så langt:1. MICHEL LASSESEN, også kjent som Michel Lassesen Laude, også kjent som Mikkel Larsen, annet navn Michel Larsen, født ca 1743, (Han var 20 år i 1770 (f. ca 1750) da det ble skiftet etter hans far. FT 1801 sier han var 58 år (f. ca 1743).) bosted 1770 i Hasvik, Loppa, Finnmark, Norge, død 04.03.1815 i Dønnesfjord, Hasvik, Loppa, Finnmark, Norge. Han giftet seg med ELLEN ERICHSDATTER, også kjent som Eli Erichdatter, forlovet 29.06.1778 i Skjervøy, Troms, Norge, bosted (fam) 1788 i Burfjord, Kvænangen, Finnmark, Norge, født ca 1750, død 07.09.1828 i Hasfjord, Loppa, Finnmark, Norge.Foreldre2. LASSE NIELSEN, annet navn Lasse Nielsen Laude, også kjent som Laude Lasse, også kjent som Lasse Laude, født ca 1698 i Skjervøy, Troms, Norge, død 1768 i Reisen, Skjervøy, Troms, Norge. Han giftet seg med MARITH HENRICHDATTER, bosted (fam) 1763 i Sokkelvik, Skjervøy, Troms, Norge. Barn: 1. i MICHEL LASSESEN, også kjent som Michel Lassesen Laude, også kjent som Mikkel Larsen, annet navn Michel Larsen, født ca 1743, (Han var 20 år i 1770 (f. ca 1750) da det ble skiftet etter hans far. FT 1801 sier han var 58 år (f. ca 1743).) bosted 1770 i Hasvik, Loppa, Finnmark, Norge, død 04.03.1815 i Dønnesfjord, Hasvik, Loppa, Finnmark, Norge. Han giftet seg med ELLEN ERICHSDATTER, også kjent som Eli Erichdatter, forlovet 29.06.1778 i Skjervøy, Troms, Norge, bosted (fam) 1788 i Burfjord, Kvænangen, Finnmark, Norge. ii Niels Lassesen, født 1731 i Skjervøy, Troms, Norge. Han giftet seg med Inger Mortensdatter, bosted (fam) 1801 i Sukkelvik, Skjervøy, Troms, Norge. iii Inger Lassesdatter. Hun giftet seg med Ukjent. iv Sara Lassesdatter. Hun giftet seg med Ukjent, også kjent som Levord Ivarson Dengerud.3. MARITH HENRICHDATTER, født ca 1713, død 1763 i Skjervøy, Troms, Norge.Besteforeldre4. Niels Pedersen. Han giftet seg med Ukjent. Barn: 2. i LASSE NIELSEN, annet navn Lasse Nielsen Laude, også kjent som Laude Lasse, også kjent som Lasse Laude, født ca 1698 i Skjervøy, Troms, Norge, død 1768 i Reisen, Skjervøy, Troms, Norge. Han giftet seg med MARITH HENRICHDATTER, bosted (fam) 1763 i Sokkelvik, Skjervøy, Troms, Norge.5. Ukjent.Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Geitsund

Etter navnet Sara Lassesdatter i forrige innlegg, har trykkfeilnissen lagt inn 'også kjent som Levord Ivarson Dengerud'. Dette skal ikke være der.Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg så i kirkeboka for skjervøy at Mikkel Laude fikk ett barn; Christen med ei Ane Christensdatter på Hammervigen i 1778. Har ikke funnet noe mer om dette barnet, finner han ikke i FT 1801 I Sjervøy eller Loppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Geitsund

Hei Erlend! Det har ikke jeg sett :-). Hvor ( side, kolonne, linje?) i boka står dette? Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.