Gå til innhold
Arkivverket

[#35711] Iver Ellingsen Kvernes M og R

Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Vi finner Martha Iversdtr. f. 1837 dtr. av Iver Ellingsen og Mildri Mikkelsdtr. (Stokke?) Kvernes gift og i Bronnoy Nordland. Hun d. 1921. Vi har ikke giftermaaletsaar for henne og mannen Johan Albert Martines Hansen. Er det ei bygdebok for Kvernes? Er det dette Martha som kom til Bronnoy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

MARTHA IVERSEN Birth: 07 JUL 1837 Christening: 30 JUL 1837 Kvernes, More Og Romsdal, NorwayParents:Father: IVER ELLINGSENMother: MILDRI MIKKELSDR Da er vel dette Martha i 1900, Brønnøy Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endre Holten

Mildri Mikkelsdotter frå Elven på Nedre Frei, f. 1801, gift 30. juni 1833 i den gamle stavkyrkja på Kvernes med Iver Ellingson Stokke, f. 180? på Storlandet, s. av Elling Olsen Stokke, f. 1769 og Guri Iversdatter, f. 1776. Foreldra til Mildri var Mikkel Torsteinsen Nedre Frei, f. 1770 og kona Serianna Jakobsdatter Gløsvåg fra Nordlandsøya ved Kristiansund, f. 1776. Mikkel var son av Torstein Mikkelson Snoen frå Meldalen i S.Tr. f. 1734 og kona Berit Eriksdotter Foss, f. 1738. Mildri og Iver hadde dotra Guri, f. 1842, gift med Ingebrigt Olsen Aarø i Freitrøa.(Skogheim) Henv. til Freiboka, bind 1, s. 295 og 279. Bygdebok for Storlandet i Gjemnes (sørsia av fjorden) er enno ikkje komen) Mvh. Endre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endre Holten

Sorry! Eg glemte Marta i farta! Eg finn ikkje namnet hennar mellom utflyttede, men etter fødselsåret å døma er det nok ho som har flytta til byen i 1865. Dette skal eg få bekrefta når eg får tilbake kyrkjebokutskriftene for Stokke. Endre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.