Gå til innhold
Arkivverket

[#35716] Vang: anene til Christofer Pedersen Hesthagen og hans kone

Gjest Rune Fergestad
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Fergestad

En av mine tipper var Christofer Pedersen (ca 1751-1812) på husmannsplassen Hesthagen under Vang Prestegård. Her er hans familie i 1801: LenkeJeg sliter med å finne ut mer om Christofer og hans kone Kierstie Pedersdatter (ca 1749-1825) og deres aner. Kan noen bidra med noe her?Videreføring av mitt tidligere innlegg nr 11329.Mvh Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asbjørn Røsbak

Eneste mulighet i Vang for Christopher Pedersen i 1751 ser ut til å være sønn til Peder Syljeseteie. Men det stemmer kun hvis Christopher er født i Vang. Likevel et forslag. Derimot er det nevnt litt om Kirsten under Gransødegården i Vang bygdebok: Hun er født i 1749, datter til Per (Peder) Stensen og Randi Olsdatter. Under Gransødegården står det at de er nevnt der fra 1754 til Per dør i 1775.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Fergestad

Takk Asbjørn. Jeg tenkte og på dette med at han ikke trenger å være født på Vang. Det er jo ikke oppgitt i FT1801. Aldersanvisningen er dessverre også bare fra FT1801, noe som erfaringsmessig som regel stemmer, men ikke alltid.Forstår jeg deg dithen at Christopher og Kierstie er nevnt under Gransødegården i Vang bygdebok, eller er det bare henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asbjørn Røsbak

Egentlig er det Per Stensen og Randi Olsdatter m/familie som er nevnt under Gransødegården. Kierstie er et av barna og det nevnes at hun blir gift med Christopher Pedersen Hesthagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.