Gå til innhold
Arkivverket

[#35727] Ho: Berge Jordal d. 1766 i Hamre

Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

LenkeEr det noen som kan si meg hvem han var og hvem hans kone var?Han skal være far til Christi Bergesdtr Jordal f. 1750.mvh Kjellaug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Koehler

Jeg har en Christie Bergesdtr Jordal som dør 1805. Hun giftet seg med Jan Nils. Almås. Hennes foreldre skal være Berge Halstensen Rolland og Kari Stephensen Eikås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mulige foreldre til Berge/Börje fant jeg så Halsten Olsson Jordal og Kari Hansdtr Ulvesæther, gift 1707: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=HAMREVIG&gardpostnr=1114&merk=1114#ovre>LenkeEr det noen som vet mer om dem?Berge og Kari Stephensdtr Eikås/Ökås fant jeg gift i 1736: LenkePå FS finner jeg en Kari Stephensdtr f. i 1709 (litt gammel?)med far Stephen Ogaas (passer med Eikås) Fant og en Brite Steffensdtr med samme far, hun var födt i 1727. kan det være en yngre söster? (gift med Ole Iversen Theiland i 1746)Jeg finner en Stephen Eikås död 55 år gammel i 1744:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Koehler

Hei Kjellaug Dette er det jeg har notert meg: Foreldre til Berge er Halsten Olsen Jordal (1684-1744) og Kari Hansdtr Ulfsæter (1679-1740). Kari Stephensdtr Eikås' (1709-1796) foreldre: Stephen Gregoriussen Brurås (1689-1744) og Kari Nilsdtr Eikås (1688-1764). Stephens foreldre skal være Gregorius Knuds. Blindheim og Aagota Jacobsdtr Blindheim. Kari Nilsdatters foreldre skal være Nils Gregoriussen Øgaas (Eikås) og Brita Nilsdtr. Jeg har også notert meg at Berge og Kari fikk sju barn med Christie som den siste. Dette er data jeg har fått fra andre. De er ikke kontrollert mot kilder, så det bør du kanskje gjøre. Eller andre i denne debatten kan gjerne avkrefte eller bekrefte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker igjen, Lillian-:) Da ser det ut for at de menneskene jeg har funnet er de samme som du har gidt opp.Det er vel store sannsynligheter for at de er de rette.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Berge Halstensson og Kari Stephensdtr flere dötre? jeg sitter nemlig med to andre Bergesdtr. Jordal: Maila (litt problem med hennes alder)Bergesdtr gift med Mons Danielsson Flagtveit i 1756. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=HAMREVIG&gardpostnr=2771&merk=2771#ovre>Lenke De bodde på Flagtveit, men her finner jeg Maila med to forskj. aldre:FT: 1801: her må alderen være feil. Lenked.: Her er hun 80 år, er det rett person? LenkeMartha Bergesdtr (ca 1744) Jordal gift med Jörgen Olsson Almås:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Koehler

Hei igjenDette er det jeg har om Berge og Karis barn:Maila ca 1736-1813, Kari ca 1738 - 1800, Berthe ca 1740 - 1804, Kari ca 1740 - 1814, Martha ca 1744 - 1800, Halsten ca 1749 - 1782, Christie ca 1751 - 1805, Maila giftet seg med Mons Danielsen Flachtveit i 1756, Kari med Erich Anders. Jordalen i 1758 og andre ekteskap med Johannes Daniels. Flagtvedt i 1761. Berthe giftet seg i 1760 med Besse Stephens. Blindheim, 2. gangen med Erich Ols. Almås i 1767 og 3. gang med Stephen Knuds. Jordal i 1775. Kari med Ole Joensen Morvig i 1767 og deretter med Lars Rasmussen Læchnes i 1783. Marthas første ekteskap var med Jørgen Ols. Olmaas (Almås) 1775 og annet ekteskap var med Berge Monsen Flachtvedt 1792.Alle data er ikke kontrollert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Lillian, da fikk jeg altså foreldre til disse to damene og-:)De andre barna hadde jeg ikke.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.