Gå til innhold
Arkivverket

[#35739] Ho: Ole Jensson Sæterstøl, f. ca 1730, Hamre

Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Finner han gift 2. gang som enkemann med Brita Nilsdtr Teigland i 1792. I FT 1801, er kona hans Britha Bergesdtr. Hvem var hans første kone? Het hun Ingeborg Anbjørnsdtr. montro?Jeg har funnet flere barn for han, men ingen steder er morens navn oppgidt.Han fikk f. eks en sønn Hans i 1773.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Ole Jensen Sæterstøl kom fra gården Bogetveit ved sin 1. vielse i 1758 med Ingeborg Anbjørnsdatter Sæterstøl 1736-1792. Ole sine foreldre er Jens Olsen, f. ca 1696 i Gulen og Eli Torkjelsdatter f.1708 på Kjellevold i Gulen. Familien kom til Bogetveit ca 1750.Ole sin 2. kone var Brite Nilsdatter, f.1737 på Brurås, enke etter Nils Carlsen Teigland 1734-1786.Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk skal du ha-:) tenkte meg at det var en Ingeborg Anbjörnsdtr etter å ha sett hvordan de oppkalte barn og barnebarn.Så får jeg ta en titt på Gulen igjen.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På FS - kopi fra kirkebok - finner jeg så Elen Torchildsd. Kjellevold döpt 24 januar 1708 med foreldre Torchild Kjellevold og Birte T.Hun gifter seg med Jens Olsen 28/11 - 1728 i Gulen.Undres om det står mer i bygdebökene?mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Jens Olsen Virkesdal f. 1700 (døpt 14. des.) d. 1769, gift 1. gang 1726 med Rakel Sjursdatter Kjellevoll, gift 2. gang 1728 med Eli Torkildsdatter Kjellevoll f. 1708 d. 1790. Jens og kona Eli bodde på Kjellevoll da sønnen Ole ble døpt 26. oktober 1729 og da sønnen Torkild ble født i 1732. De bodde videre på Molde i Gulen da datteren Anna ble født i 1739. I 1748 fikk de bygsel på Bogetveit i Åsane og flyttet hit. På Bogetveit fikk de sønnen Mons f. 1750 d. 1750.Eli var datter av Torkild Olsen Indre Oppedal gift 1706 med Brita Iversdatter Indre Oppedal. De bosatte seg samme år (1706) på Kjellevoll i Gulen. De hadde flere andre barn, deriblant sønnen Ole f. 1706 som ble gift i 1732 i Hamre med Marta Olsdatter Høyvik fra Gulen. De bosatte seg først i Salhus i Åsane. Jens var sønn av Ole Hansen Virkesdal i Gulen.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min database har jeg allerede en Brita Iversdtr Oppedal Indre f. ca 1673. Hun var datter til Iver Larsson Oppedal Indre (1651-1697) og Eli Mogensdtr Wergeland (1652-?). Det er vel store sjangser for at dette er den samme Brita siden hun kaller datter si for Eli.Jeg finner ikke Virkesdal i 1701 tellinga (har prövd både V og W. Derimot finner jeg en Olle Olsen 50 år på Oppedal og også en Olle Andersen 70 år.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.