Gå til innhold
Arkivverket

[#35740] Ole Olsen og Mari Halvorsdatter i Vågå

Gjest Sverre Tøfte
 Del

Recommended Posts

Gjest Sverre Tøfte

Mari er født 4 nov 1818. Hun giftet seg etterhvert med Ole Olsen den 25 feb 1841. De fikk 6 barn, John, Ole Mari, Anne, Rønnaug(oldemor) og Kari. De bodde i Skårvangen, på en husmannsplass som het Tøfte. Kan noen hjelpe med forfedrene til Ole Olsen? Der vet jeg absolutt ingen ting, ikke en gang når han ble født. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Hvor kom Ole fra ved vielsen? Hvem er faddere til parets barn? Dette kan av og til gi en pekepinn til foreldrenes opphav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Tøfte

De har mange barn med mange forskjellige faddere, og må innrømme at jeg ikke er godt nok kjent med hvordan den type informasjon kan brukes. Vielsesdato har jeg arvet, dermed sitter jeg uten mer informasjon der. Jeg vet det har vært snakket om Ole Olsens far også het Ole Olsen men dette er usikkert. Det jeg vet er at han kom fra skårvangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Ved vielsen mellom Mari Halvorsdtr. og Ole Olsen den 25/2-1841 står brudgommen oppført som Ole Olsen Tofte, Svareplassen, 37 år, far; Ole Svareplassen.Den 11. mai og 2. desember 1842 var det skifte på Svareplassen etter Mari Olsdtr. som var død. Foruten ektefellen Ole Olsen som levde enda, er disse barna nevnt: Ole Rusten myndig, Hans Nystuen myndig, Ole Tofte myndig, Knut myndig, Jørgen myndig, Anne gm Ole Sletten og Ingeborg gm John Visdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.