Gå til innhold
Arkivverket

[#35747] Malene M og Jan Amundsen Gjerstad. Etterslekt på Laksevåg?

Gjest Elisabet Aamdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Elisabet Aamdal

Malene Mikkelsen f. 1853, gift 1872 med Jan/Jon Amundsen Gjerstad. De fikk en stor barneflokk, Anton Mikal, Hjalmar, Marie, Vilhelm, Bernhard, Ingeborg, Nilsine, Olaf, Janette. Ft 1900 bosatt på Gyldenpris, Laksevåg. Har funnet sønnen Antom Mikal,maskinarbeider, gift med Amalie Josefine Dorthea Kamilla Karlsen, og de fikk en sønn, Jon i 1899. Her må det vel finnes etterslekt? Hilsen Ellisabet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siri Ravnanger

Familienavnet ringer en bjelle, langt borte - mulig jeg har søkt på denne familien en gang. Skal sjekke arkivene mine. Antar iallefall det er Hjalmar som ligger på Nygård gravplass i Bergen - søk via DIS - Gravminner og søk på Nygård gravplass. Maria var gift i Laksevåg,Lenke. Hilsen Siri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabet Aamdal

Så mye bra ! Tusen takk ! Nå har jeg fått mange ledetråder. Men kan noen si meg hvor Gjerstads hus på Gyldenpris lå/ligger? (Adressebok Bergen 1924) Hilsen Elisabet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Gjerstad sitt hus på Gyldenpris lå på bygrensen mellom Bergen og Laksevåg. Ca 80 meter ovenfor første lyskrysset en paserer når en kommer over Puddefjordsbroen fra Bergen til Laksevåg. Huset ble revet en gang på 60 tallet. En av sønnene bygget hus på Laksevågsiden av bygrensen. Idag Carl Konowsgate 49 a. Der bodde også hans sønn Bernhard med familie. Han arbeidet ved jernbanen og ble far til en datter og 3 sønner. Sønnene har vunnet flere norgesmesterskap i turn.Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Edgar Glück

Jeg er gift med en etterkommer av Marie Gjerstad som referert i (1). Hvilken del av slekten er du interessert i? Og vet du mer om forfedrene til Malene og Jan Amundsen Gjerstad? Hilsen Edgar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabet Aamdal

Malene Mikkelsens mor, Marta Larsdatter Alver, 1814-1853, var gift 1.g.1839 m.Anders Larsen Fosse, g.2.g.1852 m. Mikkel M Skulstad, g.3.g.1859 m.Ole Hansson Kleppe. Min mann er etterkommer etter Malenes halvbror, Lars Andersen(1845-1935). Malene skulle også ha en halvsøster, Maria Andersdatter, f. 1841, g.m. Nils Nilsen, Ersvær. Her skulle også være etterslekt,jeg har navn på 5 barn, alle skrevet Nilsen. Kjenner noen noe til det? Jeg har ganske mye om Marta Larsdatters aner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabet Aamdal

Til innlegg (10):Jeg er interessert i å finne ut mest mulig om etterkommerne. Har også lett i flere adressebøker fra Bergen etter tips fra spalten her. Min mann er vokst opp på Laksevåg, men hadde ikke hørt om den delen av slekten. Hvis du kan hjelpe med mer, er e-postadressen min signilse@online.no. Jan Amundsen kom fra Tysnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.