Gå til innhold
Arkivverket

[#35752] Nytt debattforum-program

Gjest Jan Oldervoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Oldervoll

Eg har no snikra nytt debattprogram. Det oppfører seg stort sett slik det gamle gjorde, men lagrar debattane på ein mykje sikrare måte. Gamle debattar blir automatisk konvertert til det nye systemet, utan feil kan ein vona, men kanskje ikkje vera sikker på. Meld frå om du finn øydelagde, viktige debattar.Av forandringar kan nemnast at du blir stilt bak i lange debattar. Eg reknar med at det er der dei fleste er interessert i å koma. Det er også komen knappar nede som gjer at ein kan bla frå debatt til debatt utan å gå til temalista. Elles skulle det ikkje vera noko spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor E Fredriksen

Hei!Fikk ett lite hjerte stopp da jeg skulle legge inn tema 35751 , når jeg trykte på legg inn nytt tema var innholdet forduftet ,.. , fant det igjen ved å trykke tilbake knappen i nett leseren , forfatter feltet var også tomt , mulig tilfeldig hikke ved overgang til nytt program ,..Mvh Tor E Fredriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Det ser OK ut, bortsett fra at det skjedde noe 'krøll' idet jeg prøvde å legge inn et innlegg i Brukarforum samtidig som du slo i siste spikeren. Umiddelbart savner jeg bare én ting: Den trykknappen der det er mulig å manøvrere direkte mellom Arkivforum og Brukarforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Et praktisk spørsmål: Det innlegget jeg nettopp nevnte er ferdigskrevet i den gamle versjonen. Foreløpig 'holder' jeg det i et eget vindu, men får ikke sendt det derfra. Hver gang jeg prøver, kommer det opp en form for feilmelding ('feil parameter - korrekturinnlegg', eller noe sånt). Må jeg gi opp å få sendt det, eller...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg burde ha stogga det gamle nokre minuttar før eg starta det nye. Lite tenkt. Skifte mellom fora skjer no ved ein valknapp. Når du har temalista framme er det eit kvitt felt der det står t.d. Brukarforumet. Trykk der og du kan velja eit av dei andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Oddbjørn: Klipp og lim innlegget ditt frå der du er. Hent så fram temalista, finn temaet og legg inn innlegget på nytt derifrå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Det gule feltet hvor man får opp en forhåndsvisning av starten på _siste_ innlagte innlegg fungerer ikke hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor E Fredriksen

Før da jeg hadde lest et tema og lukket det var teksten rød , den beholdt den røde fargen over lang tid , dette var smart da det var lettere å følge med på bevegelsene til de temane som var aktuelle å følge med på , nå er denne funksjonen sterkt redusert til noen få minutter ,.. kunne denne egenskapen komme tilbake ,..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Broli

Her hos meg har det skjedd noe rart. Teksten i alle innleggene blir blå med blå strek under. Så snart jeg fører pilen mot et hvilket som helst ord i et avsnitt blir hele avsnittet blått, men når pilen ikke berører teksten ser alt ut som vanlig. Hva kan dette være?mvh Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Tor: Det ordnar seg nok. Grunnen til at den no forsvann hos deg var at eg gjorde forandringar i lenka slik at lesaren din trudde det var noko nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Hello Jan. I am trying to pull up debatt #35312 and can't do it. I am having trouble understanding the Norwegian above. How do I pull up an old number? Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Thorud

Med den nye nedtrekksmenyen for forum er det kanskje på tide å vurdere et eget forum for forespørsler til Statsarkivet i Bergen. Arkivforumet drukner jo i forespørsler om skifter på Vestlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Harald Jonson

Hi Margaret Miller.I do not know why the search for 35312 (or any other number it seems) does not work. I'm sure Jan Oldervoll will fix it soon.You can find the topic here anyway: LenkeRegards, Per Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Kjønigsen

Hei Jan! Får ikke til å oppdatere debattsiden. I tema 35743 er det oppgitt 6 innlegg, men hos meg synes bare 5. Dvs at det siste innlegget jeg la inn ikke har kommet med. 'Lest'-kolonnen forandrer seg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Ikkje noko gale med temaet. Som du vil sjå har eg lagt inn eit innlegg. For kvar gong eg les det går talet opp med ein. Har du trykt legg på plass etter at du har fått innlegget opp for kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Kjønigsen

Ja, jeg la på plass innlegget og dette kom opp slik det skulle. Hos meg står det at det skal være 6 innlegg, men når jeg går inn på temaet er det kun 5. Skal prøve meg litt frem, så ordner det seg sikkert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Kjønigsen

Hei igjen! La inn nytt innlegg på et annet tema, så det ser ut som om alt fungerer som det skal nå. Kanskje innlegg 6 i tema 35743 forsvant akkurat i overgangen til nytt program?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.