Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#35752] Nytt debattforum-program

Recommended Posts

Gjest Per Torgersen

Til (13) og (15)Det er nå mye vanskeligere å følge med på de temaene man er interressert.Ett tema man har lest før, ville tidligere beholde en rød farge når man gikk inn i forumet på nytt. Dette gjorde det mye lettere å følge med på de tema man interresserte seg for. Man slapp å lese teksten i 50 tema for å se hvilke av disse man hadde fulgt med på tidligere. Nå blir temaene markert blått hver gang noen har lagt inn nytt innlegg (i hvilket som helst tema) eller lagt inn ett nytt tema.Forenklet sagt: Dette er trolig skjedd fordi selve linken fra forumet inneholder nummerering av rekkefølgen temaet står i fra toppen av forumet. Hadde dette nummeret (i linken står '&nr=2') ikke vært med (og muligens også ankeret i linken: '#anker29') ville nettleseren ikke 'trodd' at det var snakk om en lenke man hadde trykket på tidligere. Uten nummert i linken ville man da trolig fått markert rødt på de temaene man hadde lest tidligere.Jeg ønsker at tema jeg har lest før har en annen farge (for eksempel rød i stedet for blå). Det er veldig viktig for brukervennligheten i forumet. Kan du ordne dette?

Gjest Jan Oldervoll

Eg kan, men vil eg? Slik det no er vil raud farge sei at det ikkje har skjedd noko i debatten sidan sist eg var inne. Ei raud lenke er det ingen vits å trykkja på for å sjå om det er kome nytt innlegg. Slik eg ser det er det nye betre enn det gamle på dette feltet. Men samstundes innser eg at me alle, meg sjølvs inkludert, er konservative og helst ikkje vil mista noko sjølv om me får noko nytt. Så difor, under tvil, får du det som du vil.

Gjest Barbara Lose

Ja, Kjellaug, det gjør jeg også svært ofte, spesielt hvis jeg er kun interessert i noen få innlegg i en lang debatt i Brukerforumet.Men vi er ellers vant til å bruke den elegante utskrift-funksjonen dersom vi finner noe i databasene, og det ser jo ut som om Jan er i ferd med å lage en enhetlig design på DA.Mvh. Barbara

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.