Gå til innhold
Arkivverket

[#35752] Nytt debattforum-program

Gjest Jan Oldervoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det samme skjedde med meg i går og nå skjønner jeg hvorfor.Jeg må si jeg liker det nye oppsettet.øvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Flott oppsett. Vil det også si at alle innlegg beholder sitt opprinnelige nummer?Så sjøl om et innlegg blir slettet medfører det ikke noe krøll i nummereringen?Se og Lenke Mvh Ellef Ellefsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Torgersen

Til (13) og (15)Det er nå mye vanskeligere å følge med på de temaene man er interressert.Ett tema man har lest før, ville tidligere beholde en rød farge når man gikk inn i forumet på nytt. Dette gjorde det mye lettere å følge med på de tema man interresserte seg for. Man slapp å lese teksten i 50 tema for å se hvilke av disse man hadde fulgt med på tidligere. Nå blir temaene markert blått hver gang noen har lagt inn nytt innlegg (i hvilket som helst tema) eller lagt inn ett nytt tema.Forenklet sagt: Dette er trolig skjedd fordi selve linken fra forumet inneholder nummerering av rekkefølgen temaet står i fra toppen av forumet. Hadde dette nummeret (i linken står '&nr=2') ikke vært med (og muligens også ankeret i linken: '#anker29') ville nettleseren ikke 'trodd' at det var snakk om en lenke man hadde trykket på tidligere. Uten nummert i linken ville man da trolig fått markert rødt på de temaene man hadde lest tidligere.Jeg ønsker at tema jeg har lest før har en annen farge (for eksempel rød i stedet for blå). Det er veldig viktig for brukervennligheten i forumet. Kan du ordne dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg kan, men vil eg? Slik det no er vil raud farge sei at det ikkje har skjedd noko i debatten sidan sist eg var inne. Ei raud lenke er det ingen vits å trykkja på for å sjå om det er kome nytt innlegg. Slik eg ser det er det nye betre enn det gamle på dette feltet. Men samstundes innser eg at me alle, meg sjølvs inkludert, er konservative og helst ikkje vil mista noko sjølv om me får noko nytt. Så difor, under tvil, får du det som du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg ombestemmer meg, fordi resultatet vert at ein del ikkje vil få bling frå tema til tema med knappen nede til å fungera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Takker for svaret i innlegg (28). Dette var flott. Nå risikerer vi ikke lengre å referere til feil innlegg, i tilfelle noen blir strøket. Mvh Ellef Ellefsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Jan, kan du kanskje nok lage en utskrift knapp til debattene? Slik det er nå, får vi de nye, mer påtrengende knappene Vis temalista, Førre tema, Neste tema, Nytt innlegg osv med på utskriftene.Hilsen fra utskrift-freak Barbara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Til (37) - har vi ikkje tidlegare vore samde om at det er dei late og utålmodige som driv verda framover ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det er jo bare til å bruke 'highlight' og velge det du vil skrive ut, Barbara. Bruk musepila og en, to tre, så er det gjort. Jeg printer ofte ut ting og har aldri fått med alle knappene.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Ja, Kjellaug, det gjør jeg også svært ofte, spesielt hvis jeg er kun interessert i noen få innlegg i en lang debatt i Brukerforumet.Men vi er ellers vant til å bruke den elegante utskrift-funksjonen dersom vi finner noe i databasene, og det ser jo ut som om Jan er i ferd med å lage en enhetlig design på DA.Mvh. Barbara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Fungere 'neste'-knappen som han skal? Eg tykkjer rekkjefølgja på emna som kjem opp er litt rar - ikkje i samsvar med rekkjefølgja eg får med å sjå på temalista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Nei, ikkje heilt min feil likevel - går du til 'vis temalista' når du står i botnen av ein debatt, kjem det ofte (oftast?) fram ei liste som ikkje er oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

No har eg gjort mange forsøk på å få fram same 'feilen' som i natt, men no kjem den oppdaterte lista kvar gong, ser det ut til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Oppdatert til slik ho var sist du såg ho. Om det blir lagt inn nytt tema medan du blar vil dette temaet ikkje koma med i blainga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Ja, det forstår eg, men i natt kunne eg oppleve at eg gjekk inn på eit tema langt nede på lista, og deretter fekk opp ei temaliste der alt (?) som var starta etter dette temaet var vekk. Eller noko i den dur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.