Gå til innhold
Arkivverket

[#35752] Nytt debattforum-program

Gjest Jan Oldervoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Oldervoll

Eg har også brukt mykje tid på å få fram ein situasjon som beskriven, utan å lukkast. Har gjeve opp. Men eg er rimeleg trygg på at det er ei innstillingssak i IE. Mi einaste løysing vil vera å fjerna korg-funksjonen. Men sidan den fungerer greitt for dei aller, aller fleste, er det kanskje betre at Per let vera å bruka korga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Kunne du ikke prøve å kutte ut den automatiske oppdateringa av korga ? Folk er vel stort sett vant til at de selv må klikke på 'refresh'-knappen for å få 'ferskt' bilde. Hvorfor gjøre det mer 'avansert' enn nødvendig, særlig når det forårsaker trøbbel for noen ? (Vel, kanskje fordi det er 'morsomt å få det til' det har jeg vel strengt tatt erfart selv også ...)Jeg opplever faktisk at hvis jeg har vært innom korga, gått til en spesifikk debatt, og 'time-out'en' for den automatiske oppdateringa har utløpt, så kommer jeg tilbake til korga istedet for til hovedsida ('forsida') for forumet også når jeg klikker på 'Debatt' på den mørkeblå menylinja nederst, selv om jeg bare har ett browser-vindu oppe ! Irriterende. Og tydeligvis altså utilsiktet ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg forstår ikkje kva som foregår hos deg. Men at det er ei innstilling hos deg som gjer det er eg skråsikker på.Eg finn det nyttig å ha automatisk oppdatering. Men om korga er plagsom for deg, la ver å gå inn i den. Elles kan eg fortelja deg at å få til automatisk oppdatering er såpss enkelt at det ikkje kjem inn under kategorien 'morosamt å få til'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Harald Jonson

ad 127: Du kan skru av meta-refresh permanent i Internet Explorer. Du finner det under: Internet options - security - custom level - Micellaneous - Allow META REFRESH - disable. Dette vil da selvfølgelig skru av oppdatering av alle sider...Du kan lese mere hos Microsoft (Lenke)yt, Per Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

127 - andre halvdel; viss eg går inn i korga mi, hentar opp ein debatt, les han, og deretter klikkar på debatt på nederste blå linje, kjem eg tilbake til korga. Det har eg vel alltid gjort, og tykkjer det er natuleg. Vil eg ut av korga, må eg gå den vanlege vegen - fyrst klikke på 'vis temalista' og deretter på 'vis alle tema'.Er dette noko av det du meiner er problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Debattlenke nede skal alltid ta deg attende til den lista du sist var i; enten det er eit av foruma eller korga. Er du i korga og vil til eit tema må du velja tema oppe eller trykkja Alle tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Per Nermo

Oldervoll, hvor har du lagt ut forklaring på ''saksa'' som nå vises for hver linje i ''korga mi'' ?(Saksa ødelegger layout'en i korg-lista fordi sakse-symbolet er altfor stort. Jeg likte bedre 'tick-off' feltet som du hadde der en stund i natt ! Det nye symbolet bør ikke 'bygge' høyere enn linja ville vært uten !)Men altså: Hva er saksa til ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Ser saken er omtalt i ''45208 Enklare måte å rydde i korga - ? '', men det trengs likevel en forklaring om bakgrunn og virkemåte !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Teksten kom litt i etterkant av funksjonen. Hos meg er saksa bra passe stor. Men det vil variera alt etter nettlesar og skjermoppløysing. Eg skal prøva litt forskjellige variantar etter kvart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Hos meg er saksa minst 15 mm høy. Tema-tittelen blir stående i flukt med nederste kant av saksa, men forfatter, etc. blir stående i øverkant, så lista i korga blir 'helt uleselig', idet linjene ikke lett kan følges med øyenene. På min skjerm blir det dessuten bare plass til 10 korg-linjer pga. den digre kamel-saksa. Lag istedet en liten søt prikk som er like høy som tekst-linja !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Saksa er stor nok, og virker. MEN - jeg sitter fremdeles med bare en mindre del av de tema jeg hadde før (se også tema 42208) dette. Får jeg dem tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Så er det noe annet merkelig. Jeg forsøkte legge inn tema 47586 i korga (det var der før). Det 'lyser grønt', men likevel er det ikke kommet inn i korga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Christian Arentz

Jan, ref. ditt svar i innlegg 100 over.Hos meg fremkommer det bare farge i den rullerende oversikten for debatter som ligger i korga mi. Dette er vel strengt tatt unødvendig, i og med at man kan åpne korga for å se hvilke av debattene man har deltatt i som har fått nye innlegg?Jeg synes det er mye viktigere å få frem en farge på andre temaer som jeg nettopp har lest i den rullerende oversikten , for å slippe å klikke uforvarende om igjen på leste debatter, sågar samme dag. Med over 100 oppdateringer daglig er det ikke lett å huske hvilke man allerede har sett på.Er det noe galt hos meg, eller er denne funksjonaliteten fjernet? Isåfall håper jeg det lar seg gjøre å rette opp /gjeninnføre den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Hos meg blir leste tema raude i korga og mørkeraude i andre lister. Det skjer i alle høve iOpera og IE. Så eg vil tru manglande farge hos deg må ha noko med innstillingar å gjera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Men ein føresetnad i IE er at du brukar knappen på sida for å henta lista; ikkje attende-knappen i nettlesaren. Då vil, truleg igjen avhengig av innstillingar, nettlesaren visa sida slik ho var før du jekk inn i temaet og altså ikkje vera raudfarga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Hos meg blir det rødt straks vha Vis temalisten. Tilbake gir ikke rødt straks, men når jeg skifter tema. Åpne i nytt vindu gir derimot ikke rødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Arentz

Takk for nyttige tips, begge to. Har vært vant til å bruke tilbakeknappen, men med Vis Temaliste fungerer det bra, så jeg vil prøve å vende meg til å klikke der. Ellers blir tilbake hos meg violett straks (har IE 7.0), men fargen har en tendens til å bli borte igjen i løpet av kort tid. Skulle gjerne hatt den fargen stående lengre. Ved åpning av nytt vindu får jeg faktisk rødt straks. Pussig, for egentlig er vel ikke disse forholdene selvinnlysende for ikke-innviede. Kanskje det trengs en oppskrift her, som flere kan lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Jeg vet ikke hva som har skjedd, men nå er kurven min plutselig tom! Og heller ingen farger på de innleggene jeg har lest, eller svart på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Christian: Eg har ingen kontroll med når linjer blir farga raudt. Nettlesaren din har innebygd ein funksjon som gjer at lenker du besøkt får annan farge. Den kan ikkje eg styra. Det eg KAN styra er kva farge den får. Dermed blir dei raude i somme tilfelle, mørkeraude i andre. Men i det du avsluttar nettlesaren din gløymer han kvar du har vore, og du vil få normal lenkefarge.Vigdis: Når korga forsvinn er du ikkje lenger innlogga. det vil i praksis sei at nettlesaren din har fjerna cookien vår. For at så skal skje har du truleg avslutta lesaren, eller du kan også ha fjerna alle cookies og historie, som eg synest minnast det er ein knapp for. Logg deg på att og korga kjem fram. Men for deg var det truleg nok at du skreiv dette innlegget. Om det det ikkje var har du skrive inn feil epostadresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Vel forrige innlegg var ikke mer enn lagt på plass, så var kurven der igjen. Denne tråden er så lang, har vel ikke fått med meg alt, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.