Gå til innhold
Arkivverket

[#35768] Skifte i Nordfjord - Tenden

Gjest Barbara Lose
 Del

Recommended Posts

Gjest Barbara Lose

Jeg vil gjerne få opplyst hvem som er nevnt i skifte etter Mari Arnesdatter Tenden; Stryn, prot 6, side 292, 1727-1731.Mvh. Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skiftet er datert 3. oktober 1729 og nevner enkemannen Joen Joensen og barna Joen, Marrite, g.m. Christian Øfreid, Brite, g.m. Rasmus Giørven, Malene, g.m. Jochum Floe, Anne, g.m. Harald Skar, Synneve, g.m. Ole Yttereid, Agate g.m. Jetmund Storseid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

YN: Joen Joensen Tenden er nevnt i folketellingen for 1701 med 2 sønner, Joen og Peder. Kan det tenkes noen grunn til at ingen av disse er nevnt i skiftet? Minst en av dem var i live på tidspunktet for skiftet. (Tenden er ikke registrert i folketellingen, men brukerne er ført opp under 'Bakelien').

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Tor: Joen er nevnt i skiftet, like før Marrite. Muligvis døde Peder (født ca 1700) før 1729.Jeg savner også barnebarn Joen Olsen, sønn av Ole Jakobsen Ytre Eide og Agnete Jonsdatter Tenden (død/skifte 1699, tema 17764 AF). Enten døde denne gutten før sin mormor eller Agnete er ikke datter av Joen Joensen og Mari Arnesdatter Mindresunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Takk for korreksjon. Far og sønn kom visst litt for tett på for meg, og Per kan selvfølgelig være død som du sier, Barbara. Det er ikke greit når øynene står i veien. :=))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.