Gå til innhold
Arkivverket

[#35772] Knut Andr. Albrigtsen f. 1894 reiser til USA 7. juni 1913, men hvor i USA?

Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Knut Andr. Albrigtsen f. 1894 reiser til USA den 7. juni 1913. Det er oppgitt at han reiser til familie. Hvem reiser han til? Født i Austevoll, men heimehøyrande i Fijar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Jeg finner en interesant kandinat i 1930:View Record Knute A Twedt Thelma Twedt Columbia, Eddy, ND abt 1895 Norway Head View Record Thelma Twedt Knute A Twedt Columbia, Eddy, ND abt 1904 Wife View Record Arthur R Twedt Knute A Twedt, Thelma Twedt Columbia, EddyOm jeg får en e-adresse kan jeg sende deg image'n.Jeg har bare tatt en rask titt etter han i 1920; negativt så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Jeg har bare tatt en rask titt; finner en interesant kandinat i 1930:View Record Knute A Twedt Thelma Twedt Columbia, Eddy, ND abt 1895 Norway Head View Record Thelma Twedt Knute A Twedt Columbia, Eddy, ND abt 1904 Wife View Record Arthur R Twedt Knute A Twedt, Thelma Twedt Columbia, EddyOm jeg får en e-adresse kan jeg sende deg image'n.Jeg har bare tatt en rask titt etter han i 1920; negativt så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Terje;om du har fødselsdatoen vil det lette identifiseringen.Finner nemlig noe her:Name: Knut Twedt SSN: 501-36-3793 Last Residence: 58464 Mchenry, Foster, North Dakota, United States of America Born: 17 Aug 1894 Died: Jun 1987 State (Year) SSN issued: North Dakota (1955 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Hatten av for deg Arne!Det var litt av et navn...Nå får vi vente på Terje; stemmer fødselsdatoen så er det blink.Er det bom så er det på'n igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg har ikke fødselsdatoen til Knut, men jeg har info om at han kan ha dødd i 1978. Knut ble kalt: Knut Andreas Meyer Albrigtson Tveit. Veit ikkje om desse opplsyningane hjelper litt? Han ble født i Sund sogn og der har man ikke reg. døpte lengre enn frem enn til 1881.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Tja; kanskje vet vi litt mer med de siste opplysningene dine. Og kanskje var 'min' kandinat et bomskudd.Et par spørsmål: Hvorfra har du info om hans navnebruk og hans død i 1978?Er det så å forstå at kirkebøken er ødelagt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Terje;Først nå ser jeg at et innlegg er lagt 'dobbelt'. Beklager.Jeg, (og sikkert mange andre) har lett og lett. Intil videre synes jeg fortstt kandinaten i (4) er interesant.Og der er det kanskje en gjenlevende sønn.Ikke for å være 'arg'; men når en så lettvint mulighet kanskje foreligger til identifisering synes jeg det er verdt et forsøk. (6)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Innlegg 4 er nok den rette personen. Nei, kirkebøkene er nok sikkert riktige de, men det er det at jeg ikke kan finne at dåpen til Knut er reg. i Digitalarkivet: Foreldrene var:Kari Jacobsdtr. Hevrøen f. 1834 og Albrigt Albrigtsen Hævrøen f. 1833. Bosatt i Bratten i Sund, nåværende Austevoll sogn.Min e-postadresse er: taarland@broadpark.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

I din epost til meg har du bekreftet sønnen jeg fant i (4) Jeg har nå sendt deg epost med mulige telefonnummer til de andre sønnene.Jeg; og mange andre brukere her er nysgjerrige; så gi en tilbakemelding her om fremdriften. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her må det vel være mulig å legge inn en forespørsel i Arkivforumet om hjelp til oppslag i kirkeboka ang. Knut Andr. Albrigtsens fødsel i 1894.Kirkeboka eksisterer jo selv om den ikke er digitalisert eller finnes i Digitalarkivets baser. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Dette har du kanskje sett, Terje, men det er åpenbart en Edvin Taranger som sitter i WA og vet litt om disse: LenkeI tillegg til Johanna Marie f. 1901, har bygdeboka to søsken til - Jens 1904 og Maria 1907.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.