Gå til innhold
Arkivverket

[#35789] Oversikt over norske prester i USA?

Gjest Kristin S. Aasen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg mener jeg fant dem (Peter og Tollef) i lenkene i (17), (den ene som prest den andre som lærer, de sto for byggingen av en kirke) og senere på siden i (18), så det kunne være samme personer.'At a congregational meeting on 16 June 1890, the congregation decided to build a new church. The congregation purchased, from Tollef and Peter JOHNSON for $100.00, a tract of land in Section 27-97-12, Jacksonville Township, just east of the village of Jerico. The cornerstone was laid on 19 October 1890. On Thursday, 9 July 1891 the congregation marched in procession to the new church where the Dedication Service took place. The building was erected at a cost of $1,700. Because it was physicaly located in the village of Jerico, it was commonly call the Jerico Lutheran Church. This first church building burned in 1891. Eleven months later, on 16 June 1892, the church steeple was struck by lightning and the church burned to the ground. A new church was built within five months, to the east of the former building. The cost was $1,800.00. This church building was dedicated on 20 November 1892.''Between 1862 and 1878 the following families had arrived from Norway: Ingebrit OLSON, Thomas HALVORSON, Ole ANDERSON, Hans OLSON, Jetmund KNUTSON, Halvor NELSON, Otto OLSON, Miller Johnson BJERKE, Andrew SEVERSON, Attley ATTLESON, Peter JOHNSON, Tollof JOHNSON, Andrew GORDON, Lars Robinson HELLEGAARD, Halvor MUNSON, Andrew THOMPSON, Severt KNUTSON, Ole THOMPSON, Hans BREUM (BRAHAM), Jacob JERDEE, Ole I. NJUS, and Thomas THOMPSON.' Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei Arnfrid!Takk for de to siste innleggene! Nå har jeg skjønt det hele. Skal legge link til det med prester til slektning i USA. For jeg forstår det slik at man kan bestille biografi på Peter Randolph. Tjenesten koster $6. Første lenke i innlegg 17.Mvh. Kristin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei Arnfrid!Takk for lykkønskningen! Har sendt mail til slektningen i USA. For hun var også intr. i skjebnen til Mr. Randolph.Mvh. Kristin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.