Gå til innhold
Arkivverket

[#35833] Ekteparet Knud Knudsen Møklebye og Rønov Tollefsdatter Strand, Storelvdalen

Gjest Oddrun Ronessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddrun Ronessen

Hei. Jeg søker opplysninger om ekteparet Knud Knudsen Møklebye og Rønov Tollefsdatter Strand, Storelvdalen. Det eneste jeg har er ekteskapsdatoen 03.06.1803, Storelvdalen. Jeg søker etter deres foreldre og barn, eller tips om hvor jeg kan finne disse opplysningene.Vennlig hilsen Oddrun Ronessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Harbek

Her er både Knud (nr. 2418) med foreldre og Rønnov (nr. 2331) som ugifte på Møklebye i Åmot i FT 1801: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f10429&gardpostnr=67&personpostnr=2418&merk=2418#ovre>Lenke. Hennes foreldre ser ikke ut til å være på Strand i 1801: Lenke. Det er jo en Tollef Halsteensen og Ragnil Helgesdatter på Møklebye som etter alder kunne være hennes foreldre, men hvorfor hun da knyttes til Strand er jo et spørsmål.IGI (FamilySearch) oppgir (angivelig med kirkebok som kilde) Tolluf Knudsen og Mali Embretsdatter som hennes foreldre – kanskje bedre å jobbe ut fra: Lenke. Dette er i tilfelle en kandidat til moren Mali som enke i FT 1801:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddrun Ronessen

Tusen takk, Ketil.Kom iallefall ett skritt videre. Er det noen som har tips om hvilke kirkebøker jeg bør søke i, eller hvilket sogn?Kanskje etternavnene Møklebye og Strand egentlig er gardsnavn, og at det forvirrer meg i søkingen.Vennlig hilsen Oddrun Ronessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.