Gå til innhold
Arkivverket

[#35840] Kirkebokoppsl. i Moss: Anna Maria døpt 10/9 1751. Far: Christian Gasmann

Gjest Oddbjørn Johannessen
 Del

Recommended Posts

Har noen mulighet for å sjekke den nevnte dåpen. Jeg er særlig interessert i om moras navn er nevnt. Fadderne er dessuten interessante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Thorvaldsen

Hei Oddbjørn. Christian Gasmand og Karen Aslaksdastters Datter Anna Maria døbt. Faddere Johan Nadelstens hustrue, Elen Maren Gasmand, Niels Levorsen, Hans Levorsen, Jens Gram.Den første Nadelsten tror jeg var skomaker i Moss, Elen Maren må vel være søsteren døpt Elen, Jens Gram var inspektør på Moss Jernverk. De to siste er ukjente for meg.Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Thorvaldsen

Det gikk visst litt for fort Oddbjørn. Hun er vel Elen Larsdtr. Gasmann, riktignok er døpt bare Elen. Elen Maren Gasmann vet ikke jeg noen som heter.Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til fadderne for Anne Maria Gasmann (innlegg 3). Der var en Levorsen-familie i Skien fra 1750-årene og utover, bl.a. en skomaker Hans Levorsen. Han giftet seg to ganger i 1760-årene (1762 med Maren Bentsdaatter Schutz og 1765 med Giertrud Larsdaatter) og hadde i 1783 fast plass i Skiens nye kirke på samme benk som Christian Gasmanns sønn Peter. Pussig sammentreff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.