Gå til innhold
Arkivverket

[#35882] Digitalarkivet 1801-telling for 0416 Rommedal

Gjest Tove Bodin Bratlie
 Del

Recommended Posts

Gjest Tove Bodin Bratlie

Hei, hjelp !1801-telling for 0416 Rommedal Amt Prestegjeld Sokn Gard8 Hedemarken Rommedal Rommedal Horne 155 Jens Halvorsen Deres børn 14 Begge udi 1ste ægteskab M 156 Lisbet Gudmundsd Hans kone 45 Begge udi 1ste ægteskab K 157 Lucas Jensen Deres børn 2 M 158 Mari Jensdtr Deres børn 1 KNr 155 Jens Halvorsen, må være feil - siffrene på hans alder må ha byttet plass, eller... ?Vennlig hilsen Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Originalen ligger i Riksarkivet. Det finnes en mikrofilmet utgave, men vi har ikke tilgang til den rullen som gjelder Romedal. Det er ikke vanskelig å være enig i at det må være snakk om en feil, men bare originalen/kopi av originalen kan si hva feilen består i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Bodin Bratlie

Takk for svar. Hva kan jeg selv gjøre for å få rett informasjon. Hvor finns den mikrofilmede utgaven? Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg antar at Statsarkivet i Hamar har kopi av mikofilmen, ellers vil Riksarkivet i Oslo rimeligvis ha tilgang på informasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Tove Bodin Bratlie

Til Yngve Nedrebø,Jeg har fått svar fra Per Sande, Statsarkivet påHamar ang. Jens Halvorsen. Han var ektemann tilLisbet Gudmundsd.I Folketellingen for Horne, Romedal, 1801, varhan 46 år gammel.Blir dette rettet på Digitalarkivet?Med vennlig hilsen Tove Bodin Bratlie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Denne informasjonen er nå lagt inn i korrektur - og slik kommet på sin rette plass, men som et forslag: LenkeKlikk på hammeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.