Gå til innhold
Arkivverket

[#35913] Grue-Fredrikstad Christian Sigfred HELT etterkommere

Gjest Marie Stephensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marie Stephensen

Hei !Christian Sigfred Helt giftet seg 1731 i Grue med Goerge Christina Bastiansdtr Helm.Barn :1. Fredrich Bastian Helt døpt 1732 Vinger Ved sjøkadettene i Fredrikstad 17492. Adolph Carl Helt døpt 1734 Vinger gift 22 november 1774 i Vikedal Rogaland med Dorthe Georgsdatter Aarhus Barth.3. Carl Ludvig Helt + 1781 Telemark4. Anne Sophie Helt. Hjemme hos sin far i Fredrikstad 1749.Disse opplysningene er hentet fra skifte i 1749 Langeland ( Anne Christensdatter Helm/Helmen ), ikke vielsen til Adolph Carl Helt er hentet fra skiftet og Carl Ludvig Helt død.Er det noen som kjenner til etterkommerne til noen av disse barna, eller denne slekten Helt? Adolph Carl har jeg noen barn, kun en gift, Karen Sibylla Rødder Helt.Marie Stephensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Kilde FS, dåpsdato i Vikedal, RO: Karen Sybella Rødder Adolph 1/12 1776, bor i Stavanger i 1801; Georgia Christiana Adolph 1/1 1776; Maria Cathrina Adolph 21/1 1779, bor muligens i Hielmeland i 1801; Christian Sigfred Adolph 16/3 1781; Georgine Christiane Sophie Magdalene Adolfsen 7/12 1785; Georgine Bart Adolph 24/4 1788 og Anne Sophie Adolph 19/8 1789, bor hos søsteren i Stavanger i 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg glemte jo det viktigste at de var barn av Adolp Carl Helt og Dorthe Georgsdt. Aarhus Barth.Jeg har ikke funnet noe om de andre barna, men en Anne Sophia Helt blir gift på Bragernes 9/11 1778 med Peter Lindberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei Berit !Tusen takk for svar og tips !Karen Sibylle Rødder Helt gifter seg opp igjen 1809 i Stavanger med Ove Aronsen Guldberg Arctander. Sønnen Søren Cordsen fra første ekteskap finner jeg ikke igjen, heller ikke om hun har fått fler barn fra 1801-1809.Anne Sophie Helt gift i Bragernes, heter ut fra ett skifte fra Bragernes, Larsdatter. Det skulle vel ikke i utgangspunktet være så mange Anne Sophie Helt, kan jo være skrevet av feil, skiftet finnes her i DA.Marie Stephensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.