Gå til innhold
Arkivverket

[#35918] Giftermål i Vor Frue Kirke, Trondheim 1829

Gjest Niels H Wind
 Del

Recommended Posts

Gjest Niels H Wind

Jeg lurer på om nogen kan fortælle mig hvem der er far til Hanna Marie Wohl, gift 16.6.1829 i Vor Frue Kirke i Trondheim og hvor og hvornår hun er født. Iflg familysearch er hun født 1807 men jeg er ikke sikker på om det er den Hanna Marie jeg søger da hende jeg søger er født i Stange den 25.3.1806. Hilsen Niels Wind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopiert fra FS: Hanna Marie WOHL Age At Marriage: 22 Sex:--------------------------------------------------------------------------------Event(s): Birth:--------------------------------------------------------------------------------Parents: Father: Jonas WOHL--------------------------------------------------------------------------------Marriage: Spouse: Lars OLSEN EGGEN Age At Marriage: 35 Marriage: 16 Jun 1829 Place: Trondheim, Sor-Trondelag, Norway--------------------------------------------------------------------------------Notes: Additional data in original record--------------------------------------------------------------------------------Source Information: Batch Number: M426553 Source Dates: 1821 - 1840 Film or Fiche Number: 126833 Collection Details: Vor Frue; Den Norske KirkeDa er det kanskje ikke henne du søker. En Jonas Wohl 62 var i 1801 Verkseier ved Lesja Jernverk, gift me Marte Kirstine 26. Men jeg kan ikke si om disse er foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Håkestad

Hei Niels!I MINI 602 A 06 – 7 – 1821 – 1840. side 309 kort 9/16, finner vi viet16. juni 1829 enkemann Lars Olsen Eggen 35 år ( far gårdbruker Ole Eggen )og Jomfru Hanna Maria Wohl 22 år ( far kjøpmann Jonas Wohl )Med hilsen Kjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels H Wind

Hei igen Astrid Ryen og Kjell Håkestad. Jeg tror det var det det skulle være. TAK for hjælpen. Jeg ved som nævnt hun er født i 1806 og Jonas er hendes fader jvnf FS om deres bryllup. Faderen var gift ind i en rig kjøpmandsslekt i Trondheim før han som enkemann drog sydpå til Stange og senere blev eier af Lesja Jernverk og fik en del barn før han døde i Stange i 1813 så det må være den Hanna Maria. TAK for hjælpen Niels w

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels H Wind

Hei igen Astrid Ryen og Kjell Håkestad. Jeg tror det var det det skulle være. TAK for hjælpen. Jeg ved som nævnt hun er født i 1806 og Jonas er hendes fader jvnf FS om deres bryllup. Faderen var gift ind i en rig kjøpmandsslekt i Trondheim før han som enkemann drog sydpå til Stange og senere blev eier af Lesja Jernverk og fik en del barn før han døde i Stange i 1813 så det må være den Hanna Maria. TAK for hjælpen Niels w

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.