Gå til innhold
Arkivverket

[#35920] Ragna, Oskar og Gustav Hjalmar født fra Stange.Hedemark.

Gjest Unni Solem
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Solem

Leter etter opplysninger om disse søskene, Ragna f.1887 Oskar f. 1889 og Gustav Hjalmar f. 1896. Alle født i Stange. Foreldrene var Mathias Guldbrandsen og Karoline. De bodde visst på Grønli gård i 1900 tellinga. Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger en lenke til familien i 1900. Her på Grønli på Ringsaker:LenkeJeg fikk ikke åpnet lenken i forrige innlegg her, dessverre så det er mulig det er samme opplysning der?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger en lenke til familien i 1900. Her på Grønli på Ringsaker:LenkeJeg fikk ikke åpnet lenken i forrige innlegg her, dessverre så det er mulig det er samme opplysning der?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her skjer det litt mystiske saker. Vet ikke hvorfor mitt innlegg kom flere ganger. Får fortsatt ikke åpnet lenken i innlegg 2.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg finner to mulige kandidater f. Nes, Hedmark. Samme navn og omtrent samme alder.LenkeSå var det en til dpt. 17 april 1854 , Foreldre Gulbrand Pedersen og Maria Torsdatter.Om noen av dem er rett person, vet jeg dessverre ikke.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Solem

Det er han som er født 1853 som er riktig person. Jeg har søkt på barna hans, men finner ingenting. Kan noen hjelpe meg? Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hva med å kontakte lokale historielag i området?Ikke lett for andre å finne opplysninger etter 1900. I alle fall ikke i digitale kilder.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Du må nok ha litt flaks, dersom det skulle dukke opp personer her på brukerforumet som kjenner til de personene du er ute etter. Det er neppe flust med digitale kilder for disse personene heller. (med unntak av skannede kirkebøker for Hedemarkssognene der kanskje konfirmasjonene finnes)Men jeg er rimelig overbevist om at disse personene og deres eventuelle etterkommere lar seg oppspore med litt innsats. (De lever da stort sett på 1900-tallet).Ringsaker historielag er nevnt, - det er godt mulig det finnes hjelpsomme personer der. Også andre driver med oppsporing av jernbanefolk Lenke . Det finnes jo gamle telefonkataloger, adressebøker etc…PS: Dersom du ikke hadde plasser dette temaet under Generelt, men under Hedmark, ville det ligget mye lenger framme på en forside for folk som sysler nettopp med Hedmark.Lykke til videre – fra meg også.IM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.