Gå til innhold
Arkivverket

[#35921] Gamle damer død 103-104 år

Gjest Celvin Ruisdael
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne Haraldsen Knive

Hei! Her kommer opplysninger om nok en gammel dame. Min farmors søster Maren Gurine Olsen, gift Sandvik, ble 103 år gammel. Hun var datter av Ludvig Olsen Barth og ble født på Bragernes i Drammen 30. november 1875 og døde i Horten 22. januar 1979. Hennes oldemor var Louise Nielsdatter Barth, datter av Maren Juliane Johansdatter Wichart og Niels Erichsen Barth på Bragernes i Drammen som tidligere har vært debattert i dette forum. Hilsen Marianne Haraldsen Knive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Til Celvin: Ja Harry Danielsen har i bygdeboka for Hestmona skrevet at Hansine ble født 06.04.1885, men når en ser på innscannet kirkebok for Rødøy her på Digitalarkivet finner en henne som født 06.04.1886. Jeg tror mer på kirkeboka for Rødøy, enn en bygdebokforfatter i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Hansine er å finne som døpt på side 61 i ministralbok for Rødøy 1878-1901, og hun er barn nr. 36 for året 1886: Født 06.04.1886, og døpt 08.09.1886. Dessverre har jeg ikke lært å lage lenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celvin Ruisdael

TAKK til Tor Rustad (innlegg 10). Dette er gjøvikdamen som vi har vært på leting etter lenge.TAKK også til Marianne Haraldsen Knive for opplysning i innlegg 26. Maren Sandvik blir skrevet inn i listen over Norges eldste personerc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Arne Langås

Jeg ser det fortsatt mangler navn på ei kvinne fra Skatval (1714), død 1959, 104 år gammel. Dette må være Anna Petrine Stenvik, f. 31.12.1854, d. 12.4.1959 (opplysninger fra Stjørdal kirkelige fellesråds gravstedsbase på Lenke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celvin Ruisdael

Mens vi er i området :Vi ser også etter 3 personer i Stjørdal :KVINNE 103 år, f. 1867/68 - d. 1971MANN 103 år, f. 1876/77 - d. 1980KVINNE 104 år, 1876/77 - d. 1981I Nord-Trøndelag ellers er vi på leting etter personer også fra Steinkjer, Inderøy, Nærøy og daværende Foldereid kommune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Langås

En liten korrigering til innlegg 30. Etternavnet var Steinvik, ikke Stenvik som jeg skrev.Skal ellers ha øyne og ører åpne angående stjørdalingene nevnt i innlegg 32.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celvin Ruisdael

Takk for korrigering. Anna Petrine Steinvik vil komme med på neste oppdatering av listene i løpet av kvelden (26. sep)Vi er kjempeglad for alle input vi får103-åringene er online her [url="http://home.no.net/jeaas/daud103.xls>http://home.no.net/jeaas/daud103.xls104-åringene er online her http://home.no.net/jeaas/daud104.xls105-åringene 1951-1963 er her http://home.no.net/jeaas/daud5163.xls105-åringene 1964 t o m 2006 er her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Ser at Hansine Gjersvik født 06.04.1886 står på 104-åringene, og hun skal vel stå på 103-åringene. Da jeg skrev om henne skrev jeg ut fra det som sto i bygdeboka for Storselsøy hvor det står hun ble født 06.04.1885, men ifølge innscannet kirkebok på internett ble hun født 06.04.1886. En må vel stole mest på kirkeboka i dette tilfellet. Jeg kan dessverre ikke lage lenke(ja jeg vet det er tatt opp som eget emne i dag, men det blir for komplisert for meg likevel). Dette har jeg skrevet om tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celvin Ruisdael

Hei, Anne Lise. Ja, hun er nevnt tidligere i tråden. Jeg hadde tenkt å skrive litt om det du tar opp.Et lite antall personer i Norge er offisielt registrert ett år eldre enn den virkelige alderen. (Det har nok sneket seg inn et feil et sted).Foruten Hansine Gjersvik har vi funnet et par andre damer som også står med nøyaktig 1 år for mye. Kontakt meg på e-post celvin alfakrøll c2i.net hvis du vil vite mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.