Gå til innhold
Arkivverket

[#35930] Brukernavn øverst på siden. Hva synes du om det ?

Gjest Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Hva synes dere om at brukernavn står øverst med stor skrift etter dere har hatt et innlegg i debatten?Siden jeg ikke kommer inn på arkivforum, feil hovedløkke, tenkte jeg at jeg heller kunne legge det inn her og samtidig spørre om andres syn på dette.Jeg liker ikke at navnet står der, og skjønner heller ikke nytten av det.Når jeg sitter på en offentlig sted, enten jeg bruker medbrakt eller bruker stedets PC, ønsker jeg ikke navnet mitt på skjermen eller at det skal stå slik at alle som er i nærheten av meg kan se det. Personlig ønsker jeg at DA fjerner dette igjen.Noen andre synspunkter ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Grunnen til at eg har det er nett at du er på ein offentleg PC. Informasjonen som står oppe er del av informasjonen eg brukar for å bestemma korga di. Set du deg ned på ein lesesal der ein annan har vore før vil du få opp vedkomane sitt namn og du veit dermed at du heller ikkje får opp di eiga korg. Slik det no er må du leggja inn, eller i alle høve børja på å leggja inn eit nytt innlegg for å skifta identitet. Det skal det sjølvsagt bli orden på slik at du kan byta identitet på ein enklare måte. Det vil også innebera at du vil kunna fjerna identitet, men då også mista korga.Elles er eg svært interessert i korleis det blir feil når ein byter til arkivforumet. Eg klarer ikkje få feilen provosert fram hos meg og kan då heller ikkje rett han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Har i kveld måttet gå denne veien om Lenke for å nå Arkivforumet, D.v.s trykke på sidens øverste lenke 'Arkivforumet'.Ingen problemer med å nå Brukarforumet. Mvh Ellef Ellefsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Tilføyer at det ikke nytter for meg å bytte forum ved hjelp av 'forumsvelgervinduet' øverst til venstre i debattforasidene. Hverken fra Brukar- til Arkiv- , eller omvendt. Mvh Ellef Ellefsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Hansen

Hei..Enig med Berit.En annen ting som er ny er: når jeg nå finner et interesant tema og åpner det er jeg på siste innlegg.Jeg er ikke interesert i siste innlegg, men i innleggene over for derigjennom å forstå det siste innlegget.Mens jeg tidligere skumleste meg nedover innleggene synes det som om DA vil ha meg til å lese meg bakover og muligens forstå temainnlegget :-) .mvhKnut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg mener at da er det er enda viktigere at navn ikke kommer frem siden det er en offentlig PC. Det er ingen grunn for at mitt navn skal kringkastes.Jeg får heller ikke sett i kurven min, feil hovedløkke der også. Ikke vet jeg hva den kurven er god for heller.Ønsker fremdeles andres synspunkter på saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter

Jeg har ingenting imot at navnet kommer opp på skjermen. Nå bruker jeg riktignok stort sett alltid min egen datamaskin, og nesten aldri 'offentlige', men jeg ser ikke helt problemet uansett. Noen går tilfeldigvis forbi (og glaner på skjermen min, hvor ofte skjer det?), og ser at det står 'Kenneth Holter' der. Så kan de altså anta (selv om det slettes ikke er sikkert), at det er Kenneth Holter som sitter der. Hva så? Jeg kan ikke se at dette skulle gjøre noen skade.Forøvrig synes jeg det er helt supert at vi havner nederst i emnene nå. Særlig når man vender tilbake til emner med mange innlegg, så er det greit å komme til bunnen med det samme og lese de nyeste (som man ikke før har lest). Det beste hadde åpenbart vært om man (ved hjelp av cookies) automatisk havnet ved første uleste innlegg, slik det er vanlig i de aller fleste forum på internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg vil tru at skifte av forum har kome seg no.Når det gjeld namn så er mitt synspunkt at det er atskillig verre at du er innlogga som nokon andre enn at andre får sjå kven du er. Elles trur eg knapt det finst ei teneste der du er pålogga der det ikkje står kven du er. Sjå på nettbanken t.d. Men eg har redusert storleiken på skrifta.Når det gjeld kvar ein skal stå er det slik at for lange debattar må nokon skrolla det første dei gjer, enten dei som les temaet for første gang eller dei som har vore inne mange gongar. Eg har ei kjensle av at dei siste er svært mange fleire enn dei første. Difor viser eg slutten. Sjølvsagt kunne eg ha stilt på første ikkje-lesne innlegg. Men sidan eg har ei kjensle av at mange les i uhorveleg mange tema. Det ville blitt mykje cookies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Hansen

Hei igjen:-)jeg trenger vel bare henvise til dette temaet? Hvor mange tok natt ca kl 0000? når de våkner i morgen er temaet diskutert halve natten med x antall innlegg, hva slags interesse har de av siste innlegg?Temaer som eks Ramborg Knutsdatter Leion med ca 200 innlegg som en skjelden gang dukker opp med nytt innlegg er en enkel afære om man kommer inn på første innlegg, man trykker på tasten END og kommer på bunnen av siden og siste innlegg, dette gjelder da for de som har lest alle innleggene tidligere og det er neppe alle brukerne av DA, og i allefall ikke de nye som hver dag dukker opp.Til Kennet (innlegg 8) har du lest alle debattene som finnes i bruker- og arkivforum? hva når det blir vekket opp et gammelt tema fra det herrens år 1999, som du kunne ha interesse av å lese, husker du alle innleggene nå?37 av 50 tema med mindre enn 20 innlegg 0150 38 av 50 tema med mindre enn 20 innlegg 0026Dette viser at det blir lettere for Jan Oldervoll og andre på DA og et par andre til som er oppe om natta å leser tema for tema. :-)Jeg må forøvrig si at grunnen til min reaksjon på dette er at jeg er et 'vanedyr', og alt nytt som bryter vaner ikke er av det gode. :-) Nå må jeg lære meg å bruke Page up og Home tastene. :-(Jeg regner med at når jeg våkner 'langt' ut på mårran så er det mange flere innlegg i denne debatten, da må jeg bruke Page up tasten om jeg skulle være interressert i å lese de nyeste reaksjonene, og det kommer til å være mange av dem. :-IMvhKnut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Knut: Å skifta frå alltid å bruka PageDown (eller dra stolpen) for å bla forbi alle dei innlegga som var der alt i går til av og til å måtta bruka PageUp for å få med seg alle innlegga komne om natta er sjølvsagt ein omleggjing av vaner som mange av oss kan ha vanskar med. Men her er det nok berre å gå på med liv og lyst. Aldri kjem me attende til det gamle. Den diskusjonen kan me like godt leggja død. Eller kanskje rettare, mi rolle i den diskusjonen er avslutta.PS: Du veit om HOME-knappen. Den tek deg til toppen straks og med ein gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Den som vil fjerna namnet sitt frå toppen kan no lettvint gjera det. Oppe til høgre er det komen ein knapp Logg av. Trykk den og namnet forsvinn. Samstundes forsvinn også knappen til korga. Om du vil ha korga attende trykkjer du Logg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg må ha inn dette med teskje. For det første hvor er korga mi, og hva kan jeg bruke den til? Jeg har heller ikke noe som heter page up, men det er vel det samme som å trykke oppdater? Ellers ser det ikke ut til at jeg har noen problemer med å få inn alle nye innlegg. Jeg har ikke noe imot at brukernavnet mitt står der, og jeg legger jo selv ut hele e-postadressen hvis jeg av en eller annen grunn vil at noen skal ta kontakt privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hva er kurven til ?Ang. (14) At navnet mitt står i innleggene eller at jeg legger adressen min i et innlegg er noe helt annet. Jeg har brukt off. PC hvor andres navn og adresse har stått igjen, og jeg har hatt full mulighet til å sende hva jeg vil til hvem jeg vil i deres navn. Så vær obs på det. Men det er jo en annen sak.Det jeg mener er at navnet mitt står øverst mens jeg bruker maskinen og da ser 'alle' meg og navnet mitt samtidig. Om de går inn i debattene og ser navnet mitt gjør ingen ting da de jo ikke kan koble min person og navnet sammen. Pluss det er jeg selv som har valgt å legge det der. Ergo, det er mitt navn, og bare jeg skal kunne bestemme over hvor det skal brukes. At nettbanken og andre har med navn ser ikke jeg på som en god nok grunn. Kanskje litt firkanta eller overforsiktig synes noen, men det er nå slik jeg føler det. Og det er en av grunnene til at jeg spør hva andre mener om saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Først etter jeg sendte innlegget fikk jeg se den nye utgaven med mindre navn. Det er betraktlig bedre enn det som var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Når du no kan fjerna namnet ditt frå sida når du sjølv vil, burde du vel vera godt nøgd. At det er ditt namn og at du skal bestemma kvar det skal brukast er eit synspunkt og eit krav som lett set seg oppfylla i dette tilfellet: Legg du ikkje inn tema eller innlegg i debattane våre brukar me heller ikkje namnet ditt. Enkelt, er det ikkje?Om du lesa debatten om det nye debatttprogrammet vil du elles sjå kva korga blir brukt til.Men i stuttversjon kan du når du er inne i ein debatt merka denne debatten som intersssant for deg ved å trykkja knappen Legg i korga. Når du står på temalista kan du trykkja List tema i korga mi og få lista alle desse debattane. Debattar du sjølv har laga innlegg i blir automatisk lagt i korga. Dermed har du eit enkelt oversyn over alle debattane du er interssert i. Denne sida vert også automatisk oppdatert slik at du med ein gong kan sjå om det har skjedd noko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Takk skal du ha. Da er jeg mere enn fornøyd.Jeg fant til slutt forklaringen på kurven, men kan ikke etter en rask gjennomlesning påstå at jeg forsto alt. Jeg får ta et steg av gangen så kommer jeg nok i mål til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Snildal

Mens vi først er inne på forbedringer - hadde det vært mulig å gjøre DA-logoen øverst i venstre hjørne klikkbar, slik at den fører en til 'Framsida'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Hansen

Heisan :-)Til J.O. innlegg 12 angående ditt PS, det er besvart i innlegg 10 nestsiste avsnitt siste linje. :-)Ellers er jeg fornøyd med mindre bokstaver på navnet mitt, det kunne kanskje vært tonet ned i en lysere gråfarge også?mvhKnut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.