Gå til innhold
Arkivverket

[#35932] Portrettfotos fra Gamle Bergen i Digitalpensjonatet

Gjest Helge R. Naess
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge R. Naess

Portrettfotografier fraa Gamle Bergen i Digitalpensjonatet:Jeg ble meget begeistret for denne service som jeg haaper vil utvides etter hvert. Men portrett Nr. 900 viser ikke pianistinnen Mary Barratt Due, men den polske fiolinisten Barcewicz.901 og 902 skal angivelig vise samme mannen men bildene tyder ikke paa likhet, saa det er noe galt her.Ved senere forsoek fikk jeg ofte FEIL og senere FEIL I HOVEDLOEKKA, men dette er vel et forbigaaende fenomen som vi bare skal overse. Lenge var det ikke mulig (for meg) aa faa opp fotos lenger enn til nr. 882. Min erfaring er nok at jeg skal ta det med ro og om noen dagar er alt retta ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Johannes Erstad

Jeg har oppdaget samme feil. Det er nok Mary Barratt-Due (forøvrig min grandtante) som ligger på nr. 899, men under navnet 'Thorkild Bang (Berg)'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hlge R. Naess

Ref. Digitalpensjonatet - Portrettfotografier fra Gamle BergenIdag kommer denne databasen fremdeles opp med FEILDet foregaar kanskje noe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Naess

Portrettfoto frs Gamle Bergen: Det samme skjer idag: denne databasen kommer fremdeles ikke opp.Den gir bare en uklar melding: FEIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Naess

Ref. min feilmelding av 13/1. Jeg ser idag av Oldervolls nr. 36057 at det, som ventet, har vært feil i databaseveljaren.Portrettbasen fra Bergen i digitalpensjonatet kommer nå fram, men det synes fremdeles å være endel feil i foto-nummerne 899 - 902:Jeg tror: Nr. 899 viser ikke den angitte Thorkild Bang (ref. ogsaa 898), men den kjente pianistinnen Mary Barratt Due.900 angis som Mary Barratt Due men viser den polske fiolinisten Barcewicz (tror jeg det er).901 viser Barcewicz paa nytt og det er vel korrekt.902 her sies det Barcewicz, men det skal vel vaere Alfred Barenbroek som ogsaa fnnes under 903. - Det trenges vel litt opprydding her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Riise

Vi beklagar at feilen ligg der enno, men vi manglar litt kompetanse for tida. Annette Clausen er tilbake i neste veke og vil då rette opp i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Naess

Takk for svar Anita, men dette haster selvsagt ikke for meg, (jeg kunne jo selv se hvordan det hele hang sammen). Det eneste viktige var at Digitalarkivet skulle vaere oppmerksom paa saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Anette Skogseth Clausen

Tusen takk for meldingen din. Det er godt du har god tid!Jeg har nå klikket meg gjennom alle bildene og ser at det forekommer forskyvninger og feillagte bilder flere steder i databasen.Det vil ta noe tid å finne ut hvorvidt det er en feilregistrering i databasen eller det har skjedd feil under digitalisering av bildene. Jeg tør derfor ikke love når databasen blir helt korrekt.Vi beklager de ulemper dette rotet måtte medføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.