Gå til innhold
Arkivverket

[#35936] Ouen Ellefsen f 1749- hans foreldre Ellef Ouensen og Kirsti Erichsdtr/Ellefsdtr?

Gjest Inger Sofie Olberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Sofie Olberg

Hei Ouen Ellefsen f 1749 Viken, Bakke, Skoger, Buskerud d 19 mai 1812 (kilde FS) som giftet seg 08 januar 1776 med Randi Rasmusdatterf 1749. I 1809 bor de i Strømsø u gården Knive Øvre: LenkeRandis aner har jeg, men hvor kom Ellef Ouensen og Kirsti Erichsdatter/Ellefsdatter ifra?mvh Inger Sofie Olberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Jada - har vært borti disse folka. Jeg hjalp en amerikansk etterkommer etter Ouen Ellefsen for et par år siden. Sporet til Rollag holder vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Sofie Olberg

HeiTusen takk for svar, jeg fikk også frem ved søk på FS Ouen Hansen som mulig far.Men, het Kirsti Erichsdatter eller Ellevsdatter?mvh Inger Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Hun var en Eriksdatter.Ellef Oudensen og Kirsti Eriksdatter får en sønn Ouden i Rollag i 1751. Etter navneskikken er vel dette eldste sønn. [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/VR/individual_record.asp?recid=29745547&lds=4&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>LenkeTre år seinere får samme par en sønn Erik i Tangen i Drammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Den hyggelige og kildekritiske amerikanske damen som har forsket i denne slekta heter Marcia Hurtt. Send henne gjerne en e-post og hils i fra meg. Hun deler nok villig med seg av opplysninger. Du finner Marcias e-postadresse på denne linken: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.